Gå til innhold

242 til salgs

Ranger emnet

nnnneh

Anbefalte innlegg

Hahaha. Jeg var også å så på denne bilen. Var sikker på at jeg kom til å kjøpe den etter telefonsamtaler med den gamle dama som skulle selge den.

Det er den styggeste og jævligste bilen jeg har sett på lenge. Hvordan denne kunne ha blitt godkjent er for meg et mysterium. Girkassen virket fin, dog:p ...og det skulle være nye vinterdekk med.

Jeg ville ikke hatt bilen om jeg hadde fått den.

edit: veien fra hyen og til huset der hun bodde var også den værste jeg har sett på lenge. Det skulle visst komme en fra gjøvik å se på den også. Håper han ombestemte seg.

Det håper jeg også. Ho snakte om en fra Volda som også ville ha bilen, spørst om det ikke var deg da. Ho virka skikkelig skuffa over at vi ikke likte bilen hennes. Ho meinte jo ÅPENBART at det va en KJEMPEGOD bil ;)

Ho skrytte kjempehardt over motoren den var visst bra, men når vi var der så fant hu ikke nøkler. Like greit egentlig for vi hadde vel kanskje bare kjørt den på havet. Men var den så bra som hu ville ha det til? Noe må vel ha vert bra på bilen? Men det kunne vert karosseriet for en B19 motor er jo bare søppel.

Fikk dere tatt noen bilder :D ?

Vi var så skuffa at vi orka ikke ta bilde en gang. Trodde vi skulle gjøre et kjempekupp etter hva hu sa i telefonen. Drittkjerring

Jeg ble fortalt at bilen hadde "litt rust på hjulbuene, men ingen hull". Jeg fannt masse hull spesielt på ene dørstokken. Ellers bar bilen preg av å være ustellt både innvendig og utvendig. Det var en del plasser hvor det tydeligvis hadd vært klattet på noe greier (sikkert for å dekke over bulker eller rust). Bilen var en gang en slags beige, men nå var den stort sett grå/rustbrun/gul/grønn(det vokste en slags mose på den tror jeg).

Interiøret var av den brune/beige typen med delskinnsstoler. Det var inngrodd i skitt og så ikke ut. Framstolene hadde skikkelig fæle setetrekk i blå/rosa hårete utførelse og begge stolene var såpass nedsittet at man egentlig satt på stolramma. Ikke spesielt behagelig.

Dørtrekket på høyre side hang bare å slang da plata rett å slett hadde morkna helt bort.

Morsomste var bagasjelokket som var som ett knekkebrød med lakk på. Jeg måtte ta tak i begge sider for å dra det opp, hadde jeg dradd bare på den ene sida tror jeg jammen det kunne gått i oppløsning. Kunne bøye det som leire. Angrer på at jeg ikke tok bilder.

Var selv skeptisk til å åpne noe som helst, kunne jo risikert å ødelagt noe så vi måtte kjøpe bilen... fæl tanke

hahaha, dere kan ikke gå opp igjen å ta bilder da?

si damen ville se bilen elns.

Bilen er ikke verdt bilder.

Tok to ferjer og brukte 6 timer på å finne ut at bilen var ubrukelig. Noen som bor nærmere får dra dit å ta bilder:p
Ja, selger har opplysningsplikt så både vi og du burde sendt rekning for turen.

norge er ett av få land man noen ganger klarer å selge søppel som gull
og så til DEN prisen da...
Ja, er noe som heter at man får ikke gull for gråstein men det gjelder åpenbart ikke alle. Vi gadda ikke tilby vrakpanten for den en gang.

Hadde jeg bedre ugangspunkt? :hammer :roll: :roll:

[xIMG]http://forum.volvoforum.no/userpix/245_242_prosjekt_001_1.jpg[/img]

[xIMG]http://forum.volvoforum.no/userpix/245_Bilde254_2.jpg[/img]

[xIMG]http://forum.volvoforum.no/userpix/245_Bilde257_1.jpg[/img]

[xIMG]http://forum.volvoforum.no/userpix/245_242_prosjekt_137_1.jpg[/img]

Vi må ta vare på våres 242 delv om det er litt jobb:volvopower:

Så jo ikke ut som noe bra utganspunkt din heller, men jeg tviler på at det hadde vert noe særlig igjen av bilen om vi hadde gått like grundig til verks.

Bilen sto forøvrig parkert på en "plen" med høyt vått gress så hvordan den bilen kan ha sett ut på undersiden er ikke noe å tenke på en gang. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja bilen hadde nøkkel. Plasten på nøkkelen var var borte, slik at d bare var som en T... åsså var d surra masse hyssing rundt. Motoren starta med en gang og gikk pent nok. Nå har ikke jeg allverden med erfaring med disse 4-trinnskassene men giret virka også bra. Clutchen var dårlig tror jeg.

Bilen var jo akkurat godkjent så den skulle jo være i orden egentlig. Hun sa at det hadde vært byttet kanaler, men jeg er jammen ikke sikker. Skulle funnet ut hvor den ble godkjent.. Dit skal jeg også dra på kontrol:p

Steffen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Hei.

Vil ikke gjøre dette til noen salgs annonse, men hvis dere virkelig er intressert i en 242, så kan dere jo ta en kikk på denne som jeg selger her, http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1571397 .

Bilen har fult service hefte og 2 tidligere eiere som brukte den, men har stått i noen år nå og fått en eier til.

Burde bytte hele eller deler av kanalene og en hjulbrønn bak.

Ellers er bilen bra, ett godt objekt.

Kan kanskje oppdatere den annonsen med litt mer info, men regnet med at den skulle gå forholdsvis fort, men det er en del useriøsitet ute å går.

Mvh.

Henning Eriksen

Lenke til kommentar
Del på andre sider