Gå til innhold

Vits med full kasko på trimmet bil?

Ranger emnet

Adaes

Anbefalte innlegg

Begynte å tenke på en ting en dag og lurer på om noen her har noen meninger om det.

Er det vits i å ha full kasko på en bil som er litt trimmet, å da mener jeg ikke bare chip.

Det er vel sikkert vits hvis bilen er godkjent hos biltilsyn med alle trimdeler osv, men hvis den ikke er det?

Audi rs4000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tenker på om du kræsjer og de finner ut at bilen er trimmet mye, så vil du ikke få igjen penger på forsikringen?

Vel, for at du ikke skal få tilbake penger på forsikringen, så må dem kunne bevise at trimmingen er årsak til at du kræsjet. Og det er vel ikke så veldig lett for dem!

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da må DE bevise att det var fordi du hadde trimmet bilen din at du kræsjet, f.eks hvis du glemmer å oppgradere bremsene dine like mye som du bygger motor;) med streemer i front ruta så vil de kanskje henge seg opp i det, kommer helt ann på situasjon, du vil få en liten reduskjon i utbetaling hvis de finner ut at streemeren hadde en visuel effekt som gjorde att du ikke kunne se ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Adaes

Enn hvis jeg har en streamer i frontruta (dette er jo forbudt) å kræsjer. Kan jeg da risikere å ikke få igjen noe på forsikring pga av dårlig sikt?

De kommer nok til å prøve seg. Og iallfall om du har sotefilm lenger ned enn stripa og full soting ellers. :D

sånn omtrent... :rolleyes:

post-944-1380485235054_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

borabora: Om du er svært liten av vekst eller noe? Tror ikke jeg hadde sett panseret engang hvis jeg kjørte den bilen der!

Var ute og kjørte en nissan maxima for noen dager siden, og mistet svært mye av sikten da jeg måtte ta ned sol-skjermen.. Hvordan klarte du kjøre med det der hele tiden??

tilbake til saken: Hvor mye reduksjon fikk du i erstatningen borabora? Prøvde de seg på å minske den kraftig?

Hvordan foregikk deT?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg får en SR20DET i min kommende Primera må da vel forsikrings selskape merke det lett, siden det er turbo på den motoren og ikke på den orginale. Uansett er det vel ikke stor forskjell på 100 med 130 hk. eller 220 hk så lenge bremsene holder? :rolleyes:

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo

2011 VW Transporter TDI (firmabil)

2007 VW Transporter TDI 4Motion

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by RS-burner'n

Når jeg får en SR20DET i min kommende Primera må da vel forsikrings selskape merke det lett, siden det er turbo på den motoren og ikke på den orginale. Uansett er det vel ikke stor forskjell på 100 med 130 hk. eller 220 hk så lenge bremsene holder? :rolleyes:

Vis bilen din på Biltilsynet med SR20DET-motor, men kobl av waste-gate stage, slik att du ikke får turbotrykk.

Det er jo lov til å ha turbo, uten å få mer effekt ;)

Så er bilen din godkjent MED turbo og noen få hk ;)

Kan jo også sef "plombe" motoren på andre måter før den vises...

SunnyGTi2.0: Solsjermen på Maxima'n er stor som ett vont år! Får den nesten i fleisen hver gang jeg bretter den ned... men sola blir borte ;) nesten rart det er lovlig...

Nissan Maxima QX-R A32 97mod

Nissan 200SX S13 90mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by a32

Vis bilen din på Biltilsynet med SR20DET-motor, men kobl av waste-gate stage, slik att du ikke får turbotrykk.

Det er jo lov til å ha turbo, uten å få mer effekt ;)

Så er bilen din godkjent MED turbo og noen få hk ;)

Kan jo også sef "plombe" motoren på andre måter før den vises...

SunnyGTi2.0: Solsjermen på Maxima'n er stor som ett vont år! Får den nesten i fleisen hver gang jeg bretter den ned... men sola blir borte ;) nesten rart det er lovlig...

Ok, men dem kan vel ikke påvise noe annet en at motor nr. ikke stemmer med det i vogn korte, vis jeg bytter motor. (Er umulig å få bremsa bilen med radiatoren tredd over motoren, motoren inne i bilen osv. når den er vraka....)

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo

2011 VW Transporter TDI (firmabil)

2007 VW Transporter TDI 4Motion

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by a32

det er fordi man kan fjerne den(leses: legges opp igjen)når man ikke har bruk for den mer, derfor det er lov til sånne kjempe solkjermer og ikke streamer.. BTW den strimeren som borabora hadde på den boraen var ikke noe problem å kjøre med, så fint ut av den, ruta var ganske stor..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by RS-burner'n

Ok, men dem kan vel ikke påvise noe annet en at motor nr. ikke stemmer med det i vogn korte, vis jeg bytter motor. (Er umulig å få bremsa bilen med radiatoren tredd over motoren, motoren inne i bilen osv. når den er vraka....)

Ja hvis man først skal krasje, så får man krasje ordentelig! :D

Når du sjønner det går galt, så bare gi full gass ;) lol

Nissan Maxima QX-R A32 97mod

Nissan 200SX S13 90mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider