Gå til innhold

Sikringer Corolla AE82

Ranger emnet

whiplazh

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en Corolla AE82 '87 mod og jeg må vite hva som er hva i sikrings"boksen" til venstre for clutchen. Bak dekselet tipper jeg det står hva som er hva.

kan du ikke se på dekselet da?

Står også mest sansynlig i brukerhandboka

For å bli gammel og vis, må man være ung og dum først!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt står på dekselet og i brukerhåndboka,men det er det jo ikke sikkert du har... jeg husker ikke hva alle er til,men generelt er det slik alle sikringene i boksen ved batteriet er til ting som har fast strøm,slik som hovedlys,tute,kupelys osv

Og i boksen inni bilen har du ting som varmetråder,instrumenter,vifte og andre ting som er styrt av tenninga.

Hvorfor må du vite dette? noe som ikke funker? Jeg har hatt slik corolla i 3-4 år,så bare fyr løs med spørsmål!

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har verken deksel eller bok, derfor jeg spør ;)

Det meste av det elektriske inne i bilen funker ikke. Ikke taklys når jeg åpner/lukker dør, men funker hvis jeg skrur det på manuelt. Interiørlys generelt egentlig, sig.tenner funker da.

Nå - '92 VW Vento VR6

[x] - '90 Audi Coupe Quattro 20v

[x] - '90 VW Golf II GTi G60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan også være selve kupelyset som er gåent. Dette har tre ledninger inn:

konstant pluss

konstant minus/jord(denne er av og til hentet i karosseriet,altså ingen ledning

jord ved åpen dør

Når bryteren står i stilling "door" henter den jord fra sistnevnte ledning. så det kan være bryteren i selve kupelyset som har tatt kvelden.Funker det ikke på noen av dørene?

Når det gjelder instrumentlys,er dette mest sannsynlig pærene som har gått. Funker parklys og baklys på bilen?dette er samme sikring,sitter under panseret hvis jeg ikke husker feil,merket TAIL

Bilforumet.no
Super Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da bør du finne en annen bil av samme type,enten hos kamerater eller på høggern,og se på sikringene der...er jo ikke akkurat noen sjelden bil så....

Bilforumet.no
Super Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider