Gå til innhold

Ang. motorbytte i importert bil

Ranger emnet


Turbotrille

Anbefalte innlegg

Hei, jeg importerte supraen min ifjor sommer, nå har jeg lurt på å bytte motor i den, fra 3.0L m/235hk til 2.5L m/280hk.

Er det noen som vet hvordan dette blir med nedgang i kubikk i forhold til avgifter? Økning gir jo mer i avgift, men om du samtidig går ned hva skjer da?

Får trekke fra for å gå ned i kubikk når du går opp i effekt?

Det bør jo være slik, er det noen som vet noe mer om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet regnes engangsavgiften på nytt.. (effekt, motorvolum og vekt) og så trekkes den avgiften som er blitt betalt ved import fra.

Så du skal betale for 2.5L m/280hk + vekt - det som allerede er betalt(3.0L m/235hk + vekt)

Det står spesifikt i loven at det ikke refunderes avgift. husker ikke orlyden. men jeg tror det er den samlede sumen. slik at du uansett ikke får tilbake penger ved ombygning.

 

kronglete fortalt men håper du skjønner...

 

forresten er lovdata.no et kult sted når pappirmølla begynner å snurre....... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår