Gå til innhold

M46, Hvordan koble til 5 gir?

Ranger emnet


Fjellvang

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Trenger noen tips om hvordan jeg skal koble opp M46 kassa mi slik at overdriven funker..

 

Disse kommer ut av girstanga:

Bilde002.jpg

 

Denne ligger under girkassa, der ene pluggen er jordet i kassa,

den adre skal hvor?

Bilde001gaga.jpg

 

Denne pluggen har vel også noe med overdriven og gjøre,

men hva?

Bilde000jgjgjg.jpg

 

Takker for nyttig info :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korsn gul ledning?

 

En gul ledning fra OverDrive(5'te giret)-rellèet... som du IKKE har, og som du trenger for at det skal fungere skikkelig :)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde prøvd meg på et vanlig rellè jeg...sikkert fint med OD uansett gir;) Men da må man ha et rellè med "holde"-funksjon da.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørt no greier om at man fjerner jordinga på denna kassa så har man od på alle gira? noen som har vært borti detta?

 

Hjelper ikke å fjerne jordinga, men 4-gear bryteren må legges til jord. Noe som ikke er å anbefalle, da det er lett for å glemme å koble ut OD, og hvis bilen rygges ryker OD-enhet.

 

BCB selger OD-releer. Fordel å bruke dette, da man trykker en gang på impulsbryteren på gearspaken for å legge inn OD, og en gang til for å legge ut, dessuten vil OD koble ut automatisk når gearspak føres ut av 4-gear. Dette er ikke mulig å få til med vanlig "lys"-rele...

[ ] -88 Volvo 780 Bertone V8

[X] -86 Volvo 245 GLT V8

[X] -76 Porsche 911 Targa

[X] -69 Plymouth GTX cab

[X] -73 Volvo 164E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelper ikke å fjerne jordinga, men 4-gear bryteren må legges til jord. Noe som ikke er å anbefalle, da det er lett for å glemme å koble ut OD, og hvis bilen rygges ryker OD-enhet.

 

BCB selger OD-releer. Fordel å bruke dette, da man trykker en gang på impulsbryteren på gearspaken for å legge inn OD, og en gang til for å legge ut, dessuten vil OD koble ut automatisk når gearspak føres ut av 4-gear. Dette er ikke mulig å få til med vanlig "lys"-rele...

 

selvsagt går det å få den til å koble ut med et "vanlig" lysrelè (m/ holdefunksjon) når du tar den ut av 4'e gir. Det er bare å gjøre at bryteren på 4'e giret bryter hovedstrømmen til OD-enheten når den føres ut av 4'e... og wolla, så har du "vanlig" revers, 1,2 og 3 gir.

Dog, når du setter den i 4'e igjen, uten å trykke på OD-knappen først...går du RETT fra 3'e gir til 4'e+OD (altså 5'te)

 

Men...orginalt er selvsagt litt mer "ordentlig" :)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår