Nightfly Skrevet Juli 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2007 Når jeg legger over til høyre har jeg en skikkelig "kneppelyd" under kjøring.Hatt dette lenge og har og fått VELDIG slitasje på det dekket mot ingenting på andre siden.Hva er feil og må byttes? Begynner bli veldig lei :( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Tormod_ Skrevet Juli 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2007 Virker på meg som det kan være ytre drivleddet som er gåent. Dette er vel bare når du legger mye over når du tar i veien, ikke noe i normale hastigheter...? Om det er drivleddet som er gåent skal normalt ikke det påvirke spissing/camber slik at dekket slites. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nightfly Skrevet Juli 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2007 Stemmer! Synes og det er merkelig med den enorme slitasjen.Er jo dirkete livsfarlig ratte rundt på vannfyllte Hedmarkveier om dagen! :O Hadde det vært hjullagret ville kneppelyden vært konstant? Tenker at jeg foretar en 4-hjulskontroll etter dette er fikset.Er det dyrt forresten? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JvhCossie Skrevet Juli 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2007 Høres ut som bærekule eller endeledd... :D Siter "Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nightfly Skrevet Juli 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2007 Hurra! :P Kommer opp ett slikt fint rødt utropstegn titt og ofte når jeg kjører i hull/dumper og,men bare da.Blir borte igjen etterpå.. Lurer på hvordan jeg skal få funnet ut hva dette er og rettet på det billigst mulig.Har kjørt med det sykt lenge nå,men begynnt som sagt å slite villt med gummi på siden med knepping så funnet ut at gummi ikke er gratis i lengden heller.. + skummelt kjøre med blankt dekk :O Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Tormod_ Skrevet Juli 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2007 det utropsegnet kan jo være lavt nivå på bremsevæska... fyll etter litt og se om det blir borte. Hjullager vil lage en mere konstant summelyd. en firehjulskontroll varierer fælt i pris ettersom hvor du tar det. Tror ikke det er mange som tar under 1000,- lenger... Der jeg jobber tar vi 1000+moms dvs 1250,- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nightfly Skrevet Juli 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2007 Takk for tipset! Skal fylle etter å se om det hjelper! :) Hvor jobber du forresten? 1250kr hørtes ikke så ille ut det.Må finne ut hva den kneppelyden er først for så og ta firehjulskontroll etterpå.Litt småmotbydelig på rattet nå for tiden :( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Tormod_ Skrevet Juli 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2007 Jobber hos Østli Servicesenter på Elverum jeg. Hovedsaklig Volvo og Renault verksted, men tar også de fleste andre merker. (var snakk på de skulle øke prisen på firehjulskontroll,men tror ikke det har skjedd enda, blir vel i såfall 1250+moms) Men om du har et verksted i nærheten, eller kjenner en mekaniker,så be dem/han høre å lyden. Kjenner lett igjen drivledd-lyden når man har hørt den en gang eller to. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SirLund Skrevet Juli 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2007 sikker på at det ikke er en depmer som har tatt kvelden? skjedde på passaten, da blei camber'n anderledes å, pluss at jeg hadde den kakkle lyden Siter Corolla GT twincam [x]Subaru impreza GT (en slik bil SKAL jeg ha igjen!) [x]Corolla 1300 "gti" R.I.P [x] passat g60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oter11 Skrevet Juli 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2007 Takk for tipset! Skal fylle etter å se om det hjelper! :) Hvor jobber du forresten? 1250kr hørtes ikke så ille ut det.Må finne ut hva den kneppelyden er først for så og ta firehjulskontroll etterpå.Litt småmotbydelig på rattet nå for tiden :( du som bor i dala,dra innom østmo verkstedet(dag & natt)eller audi verkstedet som holder til i de gamle stabbur lokalene,begge driver jo stort sett bare med vw og audi. Siter 98 vw golf 4 gti Member of VW Audi Club Norwegen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg