Gå til innhold

Håndbrekkwire, Audi 80 2.E

Ranger emnet

Audi8020E

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt en del problemer med bremsene mine i det siste. Jeg byttet bremsekalipter på den ene siden, klosser og skiver på begge sidene. Da jeg hadde gjort dette trodde jeg at alle problemene var over, men nei da. Da jeg en dag skulle ut og kjøre, så røyk det noe vanvittig av klossene mine. Da var det stempelet i kalipteret som hadde satt seg "fast" (trykket var der fortsatt). Det kom antagelig fordi brekket ikke ville tilbake. Altså, wiren er for stram.

Så da skrudde jeg av alt igjen, deretter sjekka jeg håndbrekkwirene. På den siden det begynte å ryke, var wiren for kort, så da jeg dro til brekke, gikk den armen på kalipteret atagelig alt for langt ned, og ble hengende igjen.

Så fant jeg ut at jeg skulle løsne litt på wiren, men det var jo lettere sagt enn gjort. Må jeg virkelig av eksosanlegget for å komme til? :o

Jeg er forresten ikke god peiling på å skru biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at det er wiren som er for stram? Fra brekket er det en wire som deler seg i to, slik at om den ene wiren er stram så vil også den andre være det! Det er ikke wiren som henger i strømpa da? Ellers så kan det være glideboltene som går tregt slik at calipperen trykker inntil bremseskiva, har opplevd dette selv.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme skjedde med meg en vinter for et par år siden. Hadde brukt handbrekket og kjørt i ca 20 min etter det. Da vi gikk ut luktet det veldig over hele området, man kunne faktisk steke en grandiosa på innsiden av hjulkapselen. Etter det har jeg bytter begge wierne og en calipter, så nå funker alt som det skal hos meg :)

Prosjekt Audi 80 B4

Kanskje til salgs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme skjedde med meg en vinter for et par år siden. Hadde brukt handbrekket og kjørt i ca 20 min etter det. Da vi gikk ut luktet det veldig over hele området, man kunne faktisk steke en grandiosa på innsiden av hjulkapselen. Etter det har jeg bytter begge wierne og en calipter, så nå funker alt som det skal hos meg :)

Er det mye arbeid å skifte handbrekwire?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mye arbeid å skifte handbrekwire?

Om du har skiver bak så er det fort gjort. Har du trommelbremser så er det litt mer arbeid, må da av med hjul og bremsetrommel da wiren er festet på en arm på det ene bremsebåndet.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider