Gå til innhold

LS1 prøvemontert i bilen

Ranger emnet

Era

Anbefalte innlegg

You go Erik !

Ønsker deg lykke til og ser den sikkert snart på skogen (bombe)

Mvh Magnus Ottesen hellothere

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • Svar 80
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

• 4 weeks later...

Putrer i sakte tempo om dagen, hva jeg har forstått.....

Han har hatt litt andre ting å tenke på oxo i det siste. Husplaner og sånt....

Men han dukker vel opp her og gir oss en oppdatering.

Ser forresten ut til at "snekka" mi får seg en liten luftetur før snøen kommer, dersom bremsene funker etter oppgraderinga

:chevy

~Ratata~

4 doors - no waiting

http://www.drive4fun.net

No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja hva skal jeg si...

Etter og ha finni ut at motoren var død her i våres har prosjektet stått siden det. I leting på ny LS2 som var et f... hår unna for en meget rimelig penge.

Å det skal vist drøye litt til før det blir LS2...

Men det er satt i verk planer for og bygge opp igjen LS1 som er defekt går opp en dim på cylinderne det er maks på den motoren. Så blir det vel og shoppe litt trim dill til den så jeg får ut rundet 400rwhp av den.

Så mao prosjektet blir sakte dratt i gang i disse dager.

Har masse gromme deler liggende og vente nytt ledningsnett ny insprut mm mm mm.

Først skal det nye dasjbordet gjøres ferdig så blir det å legge opp elektrisk og insprut nye bremseledninger og bensin ledninger modifisere tank er nesten klar.

Mellomaksel skal lages, no gummi muffe rundt girspaken må skaffes og masse smådetaljer som må fikses.

Ja også er hus tegning med drømme garasje startet i mellomtiden planer er hos arkitekt og garasje/verksted blir i mesteparten av kjelleren dvs ca 150+kvm så da er det best å få prosjekta på hjul før kronene raser ut til hus/garasje.

Skal prøve og oppdatere tråden litt oftere jeg men bilder blir det dårlig med pga alt for mye jobbing om dagen og har man fått ny jobb får man offre litt.

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Da er prosjektet i gang igjen dvs det har vært det en måneds tid.

Radiatoren er flytta frem og ned for bedre plass finnes stadig forbedringer vettu.

Svansken som love LS2 holder foreløpig ikke ord men vi er ikke ferdig med den saken enda.

Men da bygger jeg opp LS1 jeg har så lenge så blokka er klar fra maskinering hos SKi Motorverksed i morra og toppane blir mira freste og lett porat og kam blir noe store stygge greier med rundt 0,600" i løft så 400rwhp er målet så får vi se hvor nære vi kommer.

Burde funke i en bil på ca 1250kg...

Til helga skal ledningsnettet i bilen lages av meg og fatter så er det insprutet fra Accel DFI Gen7 som skal i tank er nesten klar.

Litt inni detta maskineres motor så blir det full tid motorbygging når delene er i hus utpå nyåret.

Har jeg tid så kappes hele bagasjeromet ut og løftes ca 7cm for bedre bakkeklaring men time willø show hvor mye jeg rekker i vinter.

Men er den ikke kjørbar til sommern nå så vet jeg ikke hva jeg gjør...

Era

Lenke til kommentar
Del på andre sider

p mye koster en ls1 motor ca

Tja de kommer i alle prisklasser fra $1500 og oppover spørs hvor komplett, alder utgave etc.

Har akkurat bestilt en masse deilige deler til min.

Blaa Mahle Motorsport stempel, rulle meg hit og dit og en kam men flere tommer løft ehhh mere løft hvertfall så nå blir det fart i børsa håper jeg.

I mens lages nytt elektrisk anlegg kan tru vi klør oss i hue... vel det burde vel gå greit medf atter som er siv.ing i elektro og en sjæl med som reparerer alt mulig elektronikk som finnes på et tannlegekontor.

Prosjektet går fremover hvertfall.

Era

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har kommet endel ferdige "plug and play" ledningsnett til disse motorene.Fra feks f.a.s.t eller Turn key.Koster litt kroner men sparer mye arbeid.

Vet det men jeg har kjøpt fult programerbar sprut Accel DFI Gen7+ for LS1 med ledningsnett plugg rett i. De omprogramerte orginal hjernene funker sjelden bra.

Men det jeg holder på med nå er ledningsnettet til bilen lyst etc.

Era

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du elektronisk gass spjeld på denne motoren siden den kommer fra en C5?, det kan være et He..... å få til å virke.

Bare lurte :-)

Umek

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du elektronisk gass spjeld på denne motoren siden den kommer fra en C5?, det kan være et He..... å få til å virke.

Bare lurte :-)

Umek

Nei takk og pris bytta ut det med Camaro spjell hus da jeg ikke gadd og prøve og få liv i den sjiten.

Era

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 weeks later...