Gå til innhold

940en går fett som fy

Ranger emnet

yoyofish

Anbefalte innlegg

næh.. bilen kan starte med en halv-veis svinghjulsføler...som ikke er Helt fucked. Problemet blir at han skyter tenningskurven et sted borti natta.

Tenninga MÅ stå på hakk 2(eller over...), og alle lys i dashen skal lyse!

så kan du sette pluggen i hull 2 for Drivstoff-system og 4 for Tennings-system mener jeg å huske... uansett så sjekker du jo begge systemene for feil. Noter SAMTLIGE feilkoder som ikke er 1-1-1.

Eventuell "haltende" svinghjulsføler, dårlig ledningsnett/følere vil vise seg på diagnosen.

Good luck!

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

næh.. bilen kan starte med en halv-veis svinghjulsføler...som ikke er Helt fucked. Problemet blir at han skyter tenningskurven et sted borti natta.

Tenninga MÅ stå på hakk 2(eller over...), og alle lys i dashen skal lyse!

så kan du sette pluggen i hull 2 for Drivstoff-system og 4 for Tennings-system mener jeg å huske... uansett så sjekker du jo begge systemene for feil. Noter SAMTLIGE feilkoder som ikke er 1-1-1.

Eventuell "haltende" svinghjulsføler, dårlig ledningsnett/følere vil vise seg på diagnosen.

Good luck!

Nei, sett den i uttaket med tenningen av!!

Det sies i verkstedsboken at man til og med skal ta ut sikringen, men det har jeg aldri gjort..

Slå AV tenning, sett den i uttak 2 og sett tenning i hakk 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huh? kan jeg ikke huske det stod i haynesmanualen min :o

Men,men..tok nå og nappa den ut og satte den inn igjen selv mens motoren gikk jeg...gikk fint det, fikk ut feilkodene.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det jeg gjorde ja, skrev litt feil. Satt pluggen i to'ern, og slo tenning på hakk 2, og så trykka jeg på knappen, lyste ikke et dugg. Er jo mulig dioden er skattkjørt da.

Det kan være du har dårlig kontakt i den lille ledningen eller et av hullene. selv slet jeg med min på 740'n og der var det bryteren som hadde dårlig kontakt men den kom seg etter litt massering :)

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chippen er mappet for 465 cc dyser (de grønne gir det @3,8 bar), 3" LMM (76-78 mm innvendig). Det oppsettet funker bra på min :morph: , så jeg ville først sørget for riktig areal på LMM!!

Hvis ikke det fungerer ville jeg som tidligere nevnt i tråden byttet til original chip/dyser/LMM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fiksa feilen. :)

Viste seg at LMMen var totalt konka.

Så skaffa en ny og har montert den i et 76,8mm rør. :)

Nå går bilen helt strøkent. Helvete jeg er glad! :D

Så i mårra skal en liten walbro sak i tanken og så skal ladetrykket opp. ;)

Takk for hjelpen, dere satt meg på rett spor! :)

Volvo 940 Turbo -95.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...