Gå til innhold

Lakken blir grå/matt når den tørker

Ranger emnet

Beinet1

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg sliter med at lakken gråner/ blir matt når den tørker etter påføring. Det er masse smådeler jeg lakkerer med lakk på sprayboks. Siden resultatet ikke er så nøye, så bruker jeg lakk i fra Biltema. Forholdene er kanskje ikke optimale, men jeg har fått dette bra til tidligere under samme forhold. Jeg står ute i en uisolert bod. Ute regner det og er ca 10 plussgrader. Så det jeg lurer på er hva som er galt? er det temperaturen, luftfuktigheten eller lakken som gjør dette? Jeg lakket noen andre deler i samme slengen men med spraylakk fra DupliColour. Disse ser blanke og fine ut foreløpig. For noen år siden lakket jeg et motorrom med lakksprøyte og 2komp lakk under samme forholdene, og dette ble veldig bra. Alle tips mottaes med takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For kald er nok det riktige svaret.

Lakkerte mye med burk da jeg var liten, lærte fort at biltema spraylakk ikke liker temp under 15 grader...

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet løst....Var ute og kjøpe spraylakk fra duplicolour, våtslipte delene for å få en jevn overflate, blåste tørt med trykkluft og lakket.

Konklusjonen er vel at Biltemalakken er ubrukelig til det meste. Jeg visste egentlig at denne var dårlig på forhånd, men ikke at den var så ubrukelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet løst....Var ute og kjøpe spraylakk fra duplicolour, våtslipte delene for å få en jevn overflate, blåste tørt med trykkluft og lakket.

Konklusjonen er vel at Biltemalakken er ubrukelig til det meste. Jeg visste egentlig at denne var dårlig på forhånd, men ikke at den var så ubrukelig.

du MÅ bruke klarlakk etterpå om du lakkerer noe med biltema lakken. det står beskrevet på boksen. jeg har lakkert div saker med biltema lakken og det er like fint den dag i dag.

Never drive faster than your guardian angel can fly.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lakk fra Biltema er totalt ubrukelig uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er sånnt type lakk du bruke som du skal helst bruke på spader og hageværktøy og andre ikke så viktige ting =p ikke til deler

det er spray soom blir ruglete med vilje for den er laget at den skal bli matt og ruglete =)

kjøp lakk blandet med klarlakk slik at du slipper kjøpe det hver for seg

.:Let no man who is not a VAG owner judge the elements of my ride:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er sånnt type lakk du bruke som du skal helst bruke på spader og hageværktøy og andre ikke så viktige ting =p ikke til deler

det er spray soom blir ruglete med vilje for den er laget at den skal bli matt og ruglete =)

kjøp lakk blandet med klarlakk slik at du slipper kjøpe det hver for seg

Lakk blandet med klarlakk går ikke om en skal ha metallic

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider