lars-frr Skrevet Oktober 14, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2003 Har en venn som har en ubrukt 15 " cerwin vega som er 10 år gammel , elementet skulle vært brukt under en russe tid , men det ble aldri brukt pga 0 spenn . Men hvor bra er egentlig en så gammel 15 " , får den for under 1000 ,- men er det noe å satse på ?? Siter 89 Golf 2 - lowrider Solgt 86 Golf 2 - Daily winter driver Tha Shitbox RIP 86 Golf 2 - SOLGT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pumpedyse Skrevet Oktober 14, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2003 Originally posted by lars-frr Har en venn som har en ubrukt 15 " cerwin vega som er 10 år gammel , elementet skulle vært brukt under en russe tid , men det ble aldri brukt pga 0 spenn . Men hvor bra er egentlig en så gammel 15 " , får den for under 1000 ,- men er det noe å satse på ?? hmm vet ikke hvor mye de koster nye. men jeg ville presset prisen enda litt til. høytaler utviklingen har nok ikke stått stille de 10 siste årene. Siter DOFFEN Alt av golf 1 deler kjøpes (til rett pris) Har også mye deler til golf 1 og golf 2, hvis noen trenger så er det bare og spørre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars-frr Skrevet Oktober 14, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2003 K , men hvis jeg da får den for 500 spenn , er det noe nulighet for å få skikkelig trykk i bilen ?? Siter 89 Golf 2 - lowrider Solgt 86 Golf 2 - Daily winter driver Tha Shitbox RIP 86 Golf 2 - SOLGT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Macgyver Skrevet Oktober 14, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2003 500 grunker har du nok råd til å kaste, eg ville ha kjøpt den. lurer på om det ikke kostet 5-6000 men du trenger en syk forsterker da. vet du om den har doble 4 ohm spoler ? mener å huske at det var 2 varianter an den, enkel og dobbelspole Ser elementet bra ut? sprukket ? klirre lyder når du trykker på det ? Siter Skoda Fabia 1.9tdi 2009mod Skoda Octavia RS tfsi 2006mod :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pumpedyse Skrevet Oktober 14, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2003 Originally posted by lars-frr K , men hvis jeg da får den for 500 spenn , er det noe nulighet for å få skikkelig trykk i bilen ?? regner med at den skulle virke bra. men den er gammel om deler av den har blitt sprøtt eller irret i stykker vet ikke jeg. men betal 500 spenn for den og prøv den hvis den ikke virker bra nok så levere du den igjen. Siter DOFFEN Alt av golf 1 deler kjøpes (til rett pris) Har også mye deler til golf 1 og golf 2, hvis noen trenger så er det bare og spørre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars-frr Skrevet Oktober 14, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2003 Vet ikke skal sjekke det ut imorgen. Men hvor kraftig forsterker trenger jeg holder det med den dynabel greia på 2x170 watt. Og hvor stor kasse må jeg ha .. Har nå en Polk audio 12 " Hva vil dunke mest med riktig forsterker ?? Siter 89 Golf 2 - lowrider Solgt 86 Golf 2 - Daily winter driver Tha Shitbox RIP 86 Golf 2 - SOLGT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Macgyver Skrevet Oktober 14, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2003 minnest hi-fi klubben bruke 100 liter dobbel porta kasse på sine, og en phoenix gold zpa 05 forsterker, dette er en ganske rå forsterker da.... men du får nok lyd med den du har og. vet ikke hvor mye ekte watt den klarer samt ohm stabil men men,,,,funker sikkert. om ikke så brenner du forsterkeren eller den slår seg bare av. har det vertså sinsyk forsterker på den før da ? Siter Skoda Fabia 1.9tdi 2009mod Skoda Octavia RS tfsi 2006mod :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars-frr Skrevet Oktober 14, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2003 Vet ikke hva slags forsterker som har vært på 12 " før , men elementet kostet 3200 nytt for ca 3 år siden . Nå har 200 "fake" watt til subben . Skal kjøpe en monoblock en gang er bare litt fattig. Men subben skal spille på ca 800 watt i 4 ohm . Det er visst et ganske bra element Siter 89 Golf 2 - lowrider Solgt 86 Golf 2 - Daily winter driver Tha Shitbox RIP 86 Golf 2 - SOLGT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Macgyver Skrevet Oktober 14, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2003 Det er visst et ganske bra element da er ikke du fornøyd...... Siter Skoda Fabia 1.9tdi 2009mod Skoda Octavia RS tfsi 2006mod :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars-frr Skrevet Oktober 14, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2003 Hva mener du ... Siter 89 Golf 2 - lowrider Solgt 86 Golf 2 - Daily winter driver Tha Shitbox RIP 86 Golf 2 - SOLGT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TG1 Skrevet Oktober 14, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2003 stroker er skikkelig bra høyttalere,som tåler MYE juling.. men de krever STOOOR forsterker for å yte max... 1.5-2 kW... :D stroker 15 kom(mer) vel i tre utgaver,såvidt jeg vet... 15S (1x4ohm),15D (2x4ohm) og 15D2 (2x2ohm). Siter snow junkie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALJ_GSi Skrevet Oktober 14, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2003 her var det mye rart som ble sakt. Cerwin Vega stroker er den råeste subben cerwin noen gang har laget. Den er en av de mest brukte subbene i db grag og det er det den kan brukes til. Den har satt mange rekorder. Dette er et monster av an subb og trenger maaasssse power. dynabelen ville ikke klart å røre den en gang. Prøv å putt den i stikkontakta i veggen i stede eller kjør over den med en tanks. Ja, subben er gammel, men det er ikke så mye som er endret på den siden den første gang kom. Det sier litt om hvor bra den var da. Er den samme mannen som har designet strokeren og ground zero. 500kr. er latterlig billig for den der. Jeg hadde kjøpt den uten å tenke meg om for 500. Det som lønner seg er å rekone den. da blir den som ny igjenn og kan brukes i mange år framover. Her har du et godt utgangs punkt for db drag viss du vil begynne med det. Viss du ikke vil ha den for 500, kontakt meg. Siter Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pahf Skrevet Oktober 14, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2003 stroker 18" kosta 4500 ny på hifi butikken i sin tid. Bare sørg for å ha en forsterker med nok punch du. og sikre bilen din, forsterk den skikkelig. det er noen stygge villdyr disse strokerene Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
suggen Skrevet Oktober 14, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2003 hadde 2xstroker 15" i en gammal volvo engang... måtte ha to ekstra batterier baki, samt skilledioder og tre 1farad kondensatorer. Brukte 2 phoenix gold M100 forsterkere, og må si det funka fett det, men burde nok hatt mere forsterker...fikk ihvertfall rista vekk all rusta på bilen, så den kunne selges som "rustfri":D 500,- er den verdt, men du trenger nok mer en den DynaBel forsterkeren for å drive den. Siter '93 mercedes 320TE '03 peugeot 206sw '68 white M6 '64 amazon HGV osv... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baldrick Skrevet Oktober 15, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2003 Problemet her er ganske enkelt at dersom Strokeren virkelig er 10 år så er det ikke den Strokeren som folk flest kjenner til, men en PA versjon! Det vil bl.a. si at kassene blir noen helt andre, elementet etter all sannsynlighet er 8 ohm og flere andre ting. Stroker i bilstereoversjon begynner å bli noen år gammel, men den er ikke 10 år, ville tippet på at det er 7-8 år siden den kom.... Men ellers så ser jeg ikke noe i vegen for å kjøpe ett så gammelt element dersom det ser greit ut. Eneste er dersom det er ett 10 år gammelt element som aldri har blitt brukt så kan opphenget være så som så, men det finner en fort ut dersom en spiller litt på det. Siter 99 Passat 1.8T Bilde 84 Golf GLI cab bilde Tidligere biler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg