Gå til innhold

getrag 262cr vs getrag265

Ranger emnet

Poffs

Anbefalte innlegg

• Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Min har ikke tatt kvellen enda DaButcher..Ligger på rundt 400nm og det blir litt rivstarter og raske giringer. Men å ligge på 2500 i 80km/t er ikke så morro..

Hvilken utveksling har du i bakaksel da?

Jeg kjører på 3.73..

Har et exceldokument med regneformler, så jeg kan regne ut hastigheter på turtall..

Med autolatkassen har jeg teoretisk topphastighet på 255.07km/t, som er unødvendig høyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poffs: Det er M51 kassa jeg har. Er det ikke samme utveksling på den som 262CR kassa da?? Er jo samme kasse..

DaButcher: Jeg kjører 3.73 på bakakslingen nå, det blir en teoretisk toppfart på beskjedne 193kmt med 255/35-18 dekk bak i følge denne http://www.balsa.no/bil/calcs/gearcalc/

Men det som er snodi er at når jeg regner der så står det at jeg har Min rpm @ 100kmt = 2505. Men når jeg regner for å finne 80kmt på 5. (skriver inn Max rpm på 2500) får jeg 80. 100kmt skal ligge rundt 3150rpm mener jeg.

Det er jo et helt vanvittig drag nå med 3.73 i forhold til 3.15 jeg hadde før. Da var teoretisk toppfart på 230.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

poffs: jeg kan være intr i kassen da..

men da har du vel moddet den til å passe rødmotor, men jeg vet klracing selger adapterplate for å kjøre rødmotor kasse på hvitmotor :P så det går vel det også, ehe..

men spørs jo på prisen du tenker på også.. er desverre ikke stinn av gryn :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et Getrag clutshhus liggende om noen er interresserte:)

i følge selgeren var kassa mi fra en BMW 353, altså en Getrag 282.

menner denne også har 1:1 på 5 gir, eller? i såfall kunne jeg tenkt meg annen utveksling i bakaksjelen min:) noen som veit hvor jeg kan få tak i dette?

-Volvo 740 T6 prosjekt-

- Bruksbilen: Volvo 940LT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kassa mangler spakstell og clutch hus dvs "tom" kasse.adapter til rødmotor skaffer jeg men vit da blir det vel kl racing som har.

vi tar det på pm olav

Jeg har en 265 med nye lagre å greier til deg paul..

Skal vi bytte?

better to be first in hell than second to heaven

Volvo 242 turbo-82

Volvo 245 turbo-93

Volvo 945 turbo-98

Team Losi LST2

Lenke til kommentar
Del på andre sider