Shorty85 Skrevet August 5, 2007 Rapporter Share Skrevet August 5, 2007 en sånn supra v 160 kasse hadde vært kul med 1:1 på 5. og snaue 0.8 på 6. Siter http://www.bilforumet.no/kjopsalg/showproduct.php?product=5559&cat=500 http://www.bilforumet.no/kjopsalg/showproduct.php?product=5533&cat=500 Noen som har en pall med arbiedslyst?? Begynner og bli tomt:( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet August 6, 2007 Rapporter Share Skrevet August 6, 2007 Poffs: Det er M51 kassa jeg har. Er det ikke samme utveksling på den som 262CR kassa da?? Er jo samme kasse.. DaButcher: Jeg kjører 3.73 på bakakslingen nå, det blir en teoretisk toppfart på beskjedne 193kmt med 255/35-18 dekk bak i følge denne http://www.balsa.no/bil/calcs/gearcalc/ Men det som er snodi er at når jeg regner der så står det at jeg har Min rpm @ 100kmt = 2505. Men når jeg regner for å finne 80kmt på 5. (skriver inn Max rpm på 2500) får jeg 80. 100kmt skal ligge rundt 3150rpm mener jeg. Det er jo et helt vanvittig drag nå med 3.73 i forhold til 3.15 jeg hadde før. Da var teoretisk toppfart på 230. Hei, jeg har regnet på det: Dekk 225/35-18 har rulleomkrets 1,931135373 Bakaksel utveksling: 3,73 Utveksling for girene på M51: 1: 3,99:1 2: 2,58:1 3: 1,77:1 4: 1,27:1 5: 1:1 Det betyr.. I 80km/t på 5 gir (1:1), ligger man på 2575rpm. 100 km/t på 5 gir, er ~3220rpm. Om turtalls-sperren er 6000rpm, slutter girene: 1: 46.71 km/t 2: 72.24 km/t 3: 105.30 km/t 4: 146.76 km/t 5: 186.38 km/t Å cruise på turtalls-sperren er neppe så lurt, hehe.. 2000 rpm på 4 gir er faktisk lave 48,92km/t og på 5 gir er 2000rpm 62,13km/t. Gir sikkert grei aks, men til langkjøring er den ikke akkuratt bensingjerrig og man vil jo kjøre med konstant turbo-boost i 80km/t, hehe.. Twinturboene mine begynner jo å lade rundt 1000rpm. Hadde sikkert akset sykt bra med denne kassen dog.. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet August 6, 2007 Rapporter Share Skrevet August 6, 2007 nå må du huske at turboene kun lader ved motstand da Dab ;) Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik H Skrevet August 6, 2007 Rapporter Share Skrevet August 6, 2007 262cr og 3.15 funker fint.. Siter -77 242 Turbo -66 Ford 17m Super Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poffs Skrevet August 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 6, 2007 262cr og 3.15 funker fint.. mye km har du på tømt 1ste og 5te gear henrik? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet August 6, 2007 Rapporter Share Skrevet August 6, 2007 han har snakket noe om 275 når sperra hans ligger på 5 gir Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet August 6, 2007 Rapporter Share Skrevet August 6, 2007 nå må du huske at turboene kun lader ved motstand da Dab ;) Jeg kjører turbobil hver dag :P (780en) og den trenger sannelig ikke så mye motstand for å begynne å spoole. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.