Gå til innhold

Hjelp! motor-ras for 2 gang.hva kan være feil?

Ranger emnet


Glenn`

Anbefalte innlegg

hei :)

 

Har en kompis som har satt b230fk/ft i bilen sin.husker ikke om det var ft eller fk men har ikke å mye betydning heller.saken er slik:

 

fra før stod det en b230fb i bilen så han satt i turbomotor og lodda inn formotstander.bytta også hjærner med ft-hjærner med nye chips(bensin og tenning) fra bsr tror jeg det var.fikk start på bilen men den var jævlig tungstarta og den gikk urent på tomgang og fjuska en del,ville også stoppe på tomgang.etter noen prøveturer kom det en råde ut på luftetur...kjedelig.

 

han kjøpte ny motor fra sverige og fikk denne i.starta opp og den var fotsatt tungstarta og fjuska.fant ut han skulle sjekke feilkoder og der lå det en del.vanntemp og bankesensor hadde feil kontakt + en del andre småting.han fixa opp i alle feilkodene og bilen ble lettstarta.så med 0 feilkoder skulle han idag ut å prøvekjøre en liten tur.bilen fjuska litt når han skulle gi litt gass så han bestemte seg for å kjøre tilbake.på tilbaketur ga han på litt mere og knas,der var en råde kommet ut igjen :knock:

 

så spm er ganske så enkelt hva dette kan ha seg?kan det være chippene som er feil,eller at kanskje noe har revet seg på en prøvestart med litt feilkobla kontakter?var som sagt ingen feilkoder på siste prøvetur,og han har lite lyst til å sette i den siste ft motoren han har liggende bare for å se en råde komme ut på denne også.har gått en del penger til helve**e her,hehe.

 

mvh Glenn

 

EDIT:han har også ohmet dyser og formotstand og det er i orden!

Volvo 245 Turbo - Prosjekt

-Jag gasar tills det rasar!

 

x-Golf Gti 16v

x-Volvo 740 Tic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hm,skru opp og se om lagret er skjært eller noe da?

 

samt sjekk stemplet om det ikke er helt most.

 

ser det fint ut må det ha skjedd noe mystisk.

 

Sjekka at motorn gikk lett rundt før montering?

 

Har hørt historier om at folk har knekt råder vad oppstart fordi sylindern var full av olje/vann.

 

En motor jeg selv hadde nå nylig hadde ligget på siden lenge med olje i,resultatet var at ene sylindern var full av olje..

sikkert pga av oljen hadde sivet forbi ringene over tid eller noe slik..

 

Tror det hadde vært ukurant å kjørt den på startern...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han har ikke plukket ned denne motoren ennå men hden første motoren var lagrene fine på,stempeler også.men råden var slitt rett av...motor sto i bil til ett par dager før han hentet den.det eneste kompien min har gjort er å bytte toppakning samt ny olje.

Volvo 245 Turbo - Prosjekt

-Jag gasar tills det rasar!

 

x-Golf Gti 16v

x-Volvo 740 Tic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mekanikerfeil/uhell kan også ta knekken på en motor..

 

skal faktisk å mekke på en 230ft i morgen,det måtte vi bytte et stempel og topp pga et eller annet i metall hadde kommet inn i ene sylindern og hamret istykker det ene stemplet og toppen.

 

Umulig å identifisere hva det var for noe pga det kun var små biter igjen..

 

Men der berget råden(bytta den alikevel)og blokka pga motorn ble stoppa med en gang..banka voldsomt

 

 

Demonter motorn og kom med bilder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hvertfall noe gærent som ikke stemmer.. disse motorene tåler endel..

 

er ikke en dyse som leverer mindre da pga. avleiringer..

 

er det bensinkutt på disse innsprøytningene da!? kan jo være dårlig bensinpumpe som sagt her..

 

Måtte vært tenningsbank i de mororene vel? i såfall er det ikke så lurt å gi full gass..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår