Gå til innhold

Hjelp! motor-ras for 2 gang.hva kan være feil?

Ranger emnet

Glenn`

Anbefalte innlegg

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

snakker med han jevnlig nå og han sier det ikke var anntydning til tenningsbank og dette skjedde me litt pådrag fra 50-70km/t i 3gir

jepp bankestensor hadde kontakten til temp sensor.. og tempsensor hadde kontakten til kallstart.ble startet opp 2 ganger med dette...og sto slik på første motor.ble satt rett etterpå og da startet den lettere.var jælig tungstarta når de sto feil.kan det ha skjedd noe når den ble startet slik?sto kun på tomgang med dette

Volvo 245 Turbo - Prosjekt

-Jag gasar tills det rasar!

x-Golf Gti 16v

x-Volvo 740 Tic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ha ekstrem uflaks hvis råden knekker pga tenningsbank, i såfall skal du være døv for ikke å høre at noe er galt før det skjer, men siden det nå har skjedd to ganger så lurer jeg litt på hvilken olje du kjører med, kan ha en del med saken og gjøre siden 2 motorer har rast på kort tid, eventuelt en potte tett oljekjøler, slage som har knekk på seg. Vil tro dette har noe med oljetilførselen å gjøre. De orginale oljetrykksensorene sier i fra alt for sent når de kommer til oljetrykk, spess på turbomotorer. bare å gå igjennom de delene som ble brukt på begge motorene.

Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ha ekstrem uflaks hvis råden knekker pga tenningsbank, i såfall skal du være døv for ikke å høre at noe er galt før det skjer, men siden det nå har skjedd to ganger så lurer jeg litt på hvilken olje du kjører med, kan ha en del med saken og gjøre siden 2 motorer har rast på kort tid, eventuelt en potte tett oljekjøler, slage som har knekk på seg. Vil tro dette har noe med oljetilførselen å gjøre. De orginale oljetrykksensorene sier i fra alt for sent når de kommer til oljetrykk, spess på turbomotorer. bare å gå igjennom de delene som ble brukt på begge motorene.

er vel tenningsbank som er den mest vanlige årsaken til knekte råder da.. lagrene så også fine ut på den nedplukkede motoren.. er det tett noe sted på oljetilførelsen så er vel lagrene det første som ryker.. og at det skal låse seg totalt er litt rart.. kjørte på en stein med B-asconan min og slo skeiv veiva med rådebank som resultat,kjørte som f med den motoren uten at rådene ga opp.. vil tro at det ble rimelig varmt inni lageret,men det låste seg ikke.. hvis det var det du mente var grunnen til at råden gikk av.. det er også litt rart at to motorer har samme feil.. hvertfall lite sannsynlig! er mest trolig en feil i motorstyring som har skylden siden den er blitt brukt på begge motorer og at det er snakk omm samme syl. begge ganger..

men time will show..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenninga skal justere seg selv, og ettersom lagrene har sett fine ut, så satser jeg på bensintilførsel.

Spørsmålet er hva osm skjer når man kobler om bankesensor og tempsensor pluggene :P Tror hjernen blir rimelig confused, om ikke skadet også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet er hva osm skjer når man kobler om bankesensor og tempsensor pluggene :P Tror hjernen blir rimelig confused, om ikke skadet også.

jeg klarte ikke det når jeg byttet top på en 240 forrige uke.

for de sensorene har ULIKE kontakter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider