Gå til innhold

Erfaring med dynabel sub

Ranger emnet

wunderbaum

Anbefalte innlegg

Noen som har prøvd dy9312

http://www.mamut.com/controls/shop/shops/4/default.asp?wwwalias=dynabel

Greia er at jeg trenger en subwoofer til kassa mi som ikke trenger så jævelig mye power. Har en forsterker som gir 260rms. Hvis noen har noe anbefalinger så hadde det vært fint.

x 87 laurel 2.4

x 78 242 turbo

x 96 106 rallye

x 85 740 tic

66 ford falcon futura

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har veldi bra erfaring med dynabel/eltek. Broren min har de s12 hjemme og en kompis av meg har de samme bare med 12" si sia og de funker ekstremt bra i forhold til prisen.

Selv har eg en en 12" fra dynabel i bilen og den funker veldi bra.

En kompis hadde earthqauke sin bil til flere tusen. Og eg syns ikkje den var verdt de ekstra pengene hvertfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det da... Jeg får vel bare stole på det dynabel oppgir. Skulle gi 260 brokoblet. Testa den på en pioneer 12¨ på 500rms og det fungerte ikkeno særlig. Ble for lite power til å drive den ordentlig. Ble alt for slapt. Da er det jo bedre med en billigere basser som spiller for fullt

x 87 laurel 2.4

x 78 242 turbo

x 96 106 rallye

x 85 740 tic

66 ford falcon futura

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Broren min har en 9312 i hus. Jeg skulle til å fraråde deg denne fordi den krever stor kasse, men etter å ha sjekket datablad ser jeg at den skal ha mindre mål i bil enn hus. Den fungerer i allefall alright. Eneste problemet er vel at du bør ha et element med doble 4ohms spoler og maks 520 watt eller to element med enkel 4ohms spole og 260 watt per element eller to element med doble 2 ohms spoler og maks 260 watt per element for å utnytte den forsterkeren du har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dynabelen driver to decadere og en pioneer 12¨. Pioneeren fulgte med bilen, den klarer ikke dynabelen å drive.. Tung sak som krever mer forsterker enn jeg gidder å koste på. Dessuten ganske gammel.. Derfor jeg mener billigste løsninga for meg er å få en som forsterkeren min klarer å drive.

Motronic: Det skjønte jeg ikke mye av... Kan du komme med noen konkrete anbefalinger på hva som ville fungert bra med forsterkeren min?

x 87 laurel 2.4

x 78 242 turbo

x 96 106 rallye

x 85 740 tic

66 ford falcon futura

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å. Jeg beklager, jeg hadde ikke fått med meg at du allerede bruker to av kanalene på decadere. Så da har du to kanaler ledig så du kan brokoble til 1x260w ved 4ohms last. Da er nok 9312 ypperlig. Ut fra effekten burde du kanskje safe på å kun ta en 9310 og få mer kontroll, men jeg såg på tekniske spesifikasjoner at 9312 er ca 3 dB mer følsom enn 9310 så derfor tror jeg du skal klare å tyne en god del mer dB ut av 9312 selv med en fosterker som ikke er større enn at det så vidt holder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.iceaudio.no/index.php?func=vareinfo&vnr=16007&PHPSESSID=a4c28eb195a8b92bede1de03a8a4de98

Hva med denne focalen? 250/500W er jo midt i blinken i forhold til forsterkerens effekt..

Denne eller dynabel? Håper på svar kjapt for da reiser jeg og kjøper med en gang

x 87 laurel 2.4

x 78 242 turbo

x 96 106 rallye

x 85 740 tic

66 ford falcon futura

Lenke til kommentar
Del på andre sider