Gå til innhold

Støpe nye dørtrekk

Ranger emnet

MSpeed

Anbefalte innlegg

Skal snart støpe nye dørtrekk til golfen. dørtrekkene foran skal få en plass til 6,5" høytaler og kanskje et delefilter og trekkene bak må jeg bygge endel på, da jeg har corrado bakseter som er 10cm kortere enn de orginale.. så det jeg lurer på er hvordan jeg skal gjøre dette lettest... det jeg tenkte var:

1. Bruke byggskum for å bygge ut dørpanelene med ca 10cm

2. forme til byggskummen for å få riktige vinkler

3. Bruke no spon eller mdf for å lage plass til høytaler i trekkene bak

4. trekke et laken/fleece over hele trekket

5. polyester

6. glassfibermatter(hvor mange lag?)

7. sparkle som en gærning

8. trekke om trekket

Høres det riktig ut? har bare holdt på med glassfiber en gang før når jeg hjalp en kompis med å bygge en hattehylle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stemmer det.. jo fler lag glassfiber, jo mindre akkustikk blir det i kassen. hvor mange lag du bør ha avhenger av tykkelse på duken. 0,5-1,0 tror jeg bør holde hvis du favoriserer penere lyd framfor vekt. men uansett vil jeg råde det til å bruke mdf på størst mulig flate på kassen. også til å stive av kurver osv opp rundt hullet hvor elementene settes inn. lykke til!

- bmw 335i 86mod

- vw passat 99mod 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trenger du, byggeskumm osv da?? kan du ikke bare lage noen tre ringer(til høytaler hullet) som du "spacer" ut med noen klosser, så fortsette

4. trekke et laken/fleece over hele trekket

5. polyester

6. glassfibermatter(hvor mange lag?)

7. sparkle som en gærning

8. trekke om trekket

ikke at jeg er noe proff(aldri gjort det før) Men sett flere som gjør det sånn.. Golfen begynner å bli grom nå:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider