Gå til innhold

Hva er pluss og minus på denne starteren?

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

den store skruen til venstre er strøm inn, når den lille pluggen får strøm fra nøkkelen slår starteren inn, når den er helt inne "kortslutter" en plate inni releet de to store skruene, strømen går da ut på den store skruen til høyre og inn gjennom ledninga du ser på den, og inn i selve starteren, å da begynner den å gå rundt.

altså kobler du kun strøm på den lille, slår starteren inn/går i inngrep, kobler du kun på den store skruen til høyre går den kun rundt.

det skal stå kontant strøm på den store til venstre. (om jeg ikke allerede har skrevet det

240 75mod V8

245 76mod TIC B21ET

63 Cadillac deville

step in and sitt down, shut up and hold on!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har konstant strøm på den til venstre og den lille tappen fra tenningen. Men da begynner den å skal starte med en gang jeg setter på polene på batteriet selv om tenningen ikke er på. Jeg skal ut etterpå og prøve mer.

Tenkte å kjøpe meg en push knapp, koble opp en ny ledning direkte fra batteriet til denne tappen og så kan jeg sitte i bilen og pushe på da jeg vil ha kontakt og starte. Bare så jeg kommer meg noe sted.

Real muscles, real power!

Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har konstant strøm på den til venstre og den lille tappen fra tenningen. Men da begynner den å skal starte med en gang jeg setter på polene på batteriet selv om tenningen ikke er på. Jeg skal ut etterpå og prøve mer.

Tenkte å kjøpe meg en push knapp, koble opp en ny ledning direkte fra batteriet til denne tappen og så kan jeg sitte i bilen og pushe på da jeg vil ha kontakt og starte. Bare så jeg kommer meg noe sted.

Hvis det står strøm på den lille kabelskoen når tenningen er på, er vel tenningslåden defekt ??

[ ] -88 Volvo 780 Bertone V8

[X] -86 Volvo 245 GLT V8

[X] -76 Porsche 911 Targa

[X] -69 Plymouth GTX cab

[X] -73 Volvo 164E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har byttet om de ledningene og eneste som skjer er at starteren går rundt da jeg vrir om tenningen men den starter kransen spretter ikke ut og drar motoren rundt. Må bare få start på driten så kan jeg kjøre den til noen andre som har peil hehe.

Real muscles, real power!

Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304

Lenke til kommentar
Del på andre sider