Gå til innhold

motor slipper røykbombe

Ranger emnet


biohazard

Anbefalte innlegg

Har problemer med at bilen har små pottesmell etterfulgt av at det kommer en blå røykbombe. Da jeg lar bilen gå nedover i hastighet i gir uten å gasse, og så trykker til gass igjen. Da skjer dette!

 

Kjører på rundt 3.5 i bensintrykk og 0.9/1.0 i turbotrykk

Volvo 940 Turbo Intercooler (1996) t34, 968dyser, 3"lmm, spesial chipær, stor cooler,

Opel Vectra A 2.0i (1993) SOLGT

 

Bilen min: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=155639

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oyvind ludvig otterlei: Turboen gir en del mer ule lyd en den skal siste 2måned. Den lever på siste verset

 

Folk som ligger bak sier det lukter vondt av eksosen, noen som veit hva dette kommer av?

Volvo 940 Turbo Intercooler (1996) t34, 968dyser, 3"lmm, spesial chipær, stor cooler,

Opel Vectra A 2.0i (1993) SOLGT

 

Bilen min: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=155639

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har sliten turbo! når du kjører med undertrykk så holder oljerøyken seg i eksosanlegget for så å komme ut som en sky/dott når du gir på og får overtrykk. Du får sikkert masse oljerøyk om du står lenge nok på tomgang å regner jeg med, ingen røyk helt til eksosanlegget er fyllt med tykk oljerøyk og da tyter det ut.

 

Hadde akkurat samme feilen på min og der var turboen mer en sliten...

 

Smellinga når du bremser deg nedover på gira kommer bare av at du har fet blanding og bensin antennes i eksosanlegg.

 

Så enten må du bytte turbo eller så kjøper du deg et overhalingskit fra ebay til en brøkdel av prisen.

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aeomholt: Da er det nok turboen da antar jeg. Hva er det i dette overhalingskitet fra ebay?

 

Noen som har 19t turbo eller annet liggende. PM meg

Volvo 940 Turbo Intercooler (1996) t34, 968dyser, 3"lmm, spesial chipær, stor cooler,

Opel Vectra A 2.0i (1993) SOLGT

 

Bilen min: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=155639

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aeomholt: Da er det nok turboen da antar jeg. Hva er det i dette overhalingskitet fra ebay?

 

Noen som har 19t turbo eller annet liggende. PM meg

 

tror en turbo bør balanseres om du demonterer/monterer den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aeomholt: Da er det nok turboen da antar jeg. Hva er det i dette overhalingskitet fra ebay?

 

Noen som har 19t turbo eller annet liggende. PM meg

 

Kan anbefale å handle med et firma som heter http://www.gpopshop.com som ofte har hatt auksjoner/kjøpnå på ebay. De har også vært svært behjelpelige med prisforespørsler på mail.

 

Her er det som vanligvis følger med i f.eks et T3/T4-kit:

 

http://www.gpopshop.com/garrettt3kits.html

 

 

tror en turbo bør balanseres om du demonterer/monterer den

 

 

Den trenger ikke å balanseres sålenge man kun skifter lager og tetninger. det er bare å merke hvor kompressorturbinen står i forhold til akselen til eksosturbinen. men merk med tydelig med en rissepenn som ikke kan misforståes.

 

Min holder ihvertfall ennå :)

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Detta så ikke lett ut

 

Det er ikke vanskelig om man er relativt nevenyttig, men hvis du ikke klarer/tør gjøre det selv så finn deg en brukt turbo eller bytt hos gik turbo i sverige.

 

Jeg kan være intressert i din gamle turbo så send meg en pm om du vil kvitte deg med den hvis du bytter

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår