Gå til innhold

Forsterker kobling

Ranger emnet

lars-frr

Anbefalte innlegg

Originally posted by lars-frr

Det var det jeg og mente , men jeg leste noe i et eller annet blad her om at det var litt forskjell med tanke på sub effekt

Hmm, det vet jeg ikke åssen er, men vil da tro det er det samme om du bruker a\b eller c\d?

Har ikke testet dette på min når jeg tenker etter, bruker a\b til sub'en jeg.

'90 Toyota MR2 Turbo

'82 BMW 525iA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer litt ann på.

Siden du har A, B, C & D går jeg ut ifra at f.eks A & B gir signaler til front og C & D gir signaler til rear/bak.

Da brokobler du +'n i A og -'n i B, eller omvendt, og gjør det samme på C & D. Mange av forsterkerene har gjerne en linje e.l. mellom de to punktene man skal brokoble.

post-3356-13804852373141_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Spear

Kommer litt ann på.

Siden du har A, B, C & D går jeg ut ifra at f.eks A & B gir signaler til front og C & D gir signaler til rear/bak.

Da brokobler du +'n i A og -'n i B, eller omvendt, og gjør det samme på C & D. Mange av forsterkerene har gjerne en linje e.l. mellom de to punktene man skal brokoble.

En liten kommentar til tegningen din: pleier det ikke å være

+ - - +? Har iallefall vært borti det på noen forsterkere, at man kobler mellom 1 & 3.

- magz -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by magzmod

En liten kommentar til tegningen din: pleier det ikke å være

+ - - +? Har iallefall vært borti det på noen forsterkere, at man kobler mellom 1 & 3.

Det er godt mulig, tenkte ikke akkurat så mye over det når jeg tegnet den tegningen på ca 30 sek i paint.

Skulle bare vise hvordan det fungerer i prinsippet, men jeg regner med at de fleste tok hintet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider