Gå til innhold

KristianG: Prosjekt Stormgrå!

Ranger emnet

KristianG

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte en list fra Cult Society i Tyskland og der var det med bruksanvisning. Bildene var innmari dårlige og instruksjonene sto på tysk. Så du kan si jeg slet i noen timer for å få til låsen. (Måtte demontere den og feste den i den nye listen.) Forøvrig er det ikke noen billigsak heller, for meg kom den på 1200kr da inkludert frakt. Det er dyrt for en plastikksak synes jeg, men innmari verdt det! :)

Le Golf Noir VW Golf III 2.0l GTI 8v

Prosjekt Stormgrå! VW Golf III 1,8 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 194
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nei, har ikke montert fremme enda. Tenkte jeg skulle gjøre det i morgen, siden jeg skal på jobb i kveld. (16:00-20:00), brker å være litt sliten etter jobb, så da kan jeg heller gjøre det på dagen. Men en skal ikke se bort ifra at jeg tar av hjulet og titter litt på hvordan det ser ut, da. Blir deilig å få den lavere foran også. Nå ser den ut som en bondebil med overlast bak i form av stereo! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Har gjort litt småtteri i det siste. Montert coilovers foran og så har jeg fjernet emblemet bak og vindusviskeren bak. Har funnet ut at jeg må stille den ned litt til foran (har 50mm med gjenger å gå på), slik at den får litt tøffere stuk. Også kjøpt meg en bakpotte fra BS-bildeler, og den er allerede i posten faktisk! Enda venter jeg på fjernstyrt sentrallåsenhet fra TMTuning.. De sendte pakken den 4. august..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er bilen stilt litt ned foran, så nå har jeg bare igjen 25mm av gjengene der.. Tror jeg må stille den opp rundt 10mm bak for å få det riktige stuket. Ellers har jeg bestilt meg lakk, og jeg har også snakket med lakkerer. Da er det bare å gjøre ferdig fangere, samt sidelister, pluss litt reparasjoner i karosseriet, så er den finfin utvendig!:D

DSC00333.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, Faudo!

I dag har jeg bare tatt av listene på siden av bilen, og i morgen tenkte jeg å gjøre de klare til lakk sammen med front- og bakfangeren. Driver også å lokaliserer alle plassene på karosseriet som må utbedres, og har kommet opp med denne listen:

Rust på førerdør

Bulk i framskjerm

Steinsprut på panser

Hull i bakluke

Bulk i tak

Bulk i bakskjerm

Rust i hjulbuene bak

Så dette kan bli spennende. Er 19 dager til jeg har oppkjøring, så det blir sikkert travelt dette.. :P

Edit: Lakken er forresten kommet, så den henter jeg på mandag! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, modulen til den fjernstyrte sentrallåsen har jeg hatt lenge, men det å koble den opp har jeg ikke gjort enda. Har fått tilsent avansert koblingsskjema som jeg skal se på en dag det er fint vær og jeg har god tid. :)

Bilen beholdes i den fargen den opprinnelig ble levert i!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...