DavidK Skrevet Juli 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2007 Hei har kjøpt meg 2stk helt nye Alpine Type-R 12" (SWR-1242D). Bare lurer på hvordan jeg burde spille de inn. Hvor høyt og over hvor lang tid må de spilles inn osv. Sitter en Alpine V12 MRD-M500 monoblokk på hver av subbene. Når det er sakt vil jeg si de spiller noe helt rått! :D Og det langt ifra å ha i å maxet de :) takk for svar Mvh David Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ePiFaNT Skrevet Juli 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2007 BRUK det! :) Jo større membranutslag, jo bedre. Du må såklart passe på at det ikke vrenger (!), men det gjelder like mye for kliss nye og ti år gamle elementer. Hovedhensikten med å spille inn et nytt element er å få T/S-parametrene til å stabilisere seg, slik at de stemmer med de verdiene produsenten oppgir. Dette bør ikke ta mer enn 30 timer med godt volum :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DavidK Skrevet Juli 31, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2007 Oki :) Fikk vite av en som har helt like subber og hjalp meg med å innstalere at man måtte spille temlig rolig i starten og kunne heller øke gradvis etterhvert. Men jeg skal altså bare vrenge på ? Vil man merke noe på at subbene spiller bedre etter de er spilt inn altså ? :D Passe på at elementene ikke vrenger seg ? Hvordan meker jeg det ? Har ikke så mye erfaring med stereo at det gjør noe enda :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheMoonMan Skrevet Juli 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2007 Jeg har 2stk 13" Focal, og merket gradvis bedre bass etterhvert som jeg brukte det:) Så ja, tipper du vil merke det på enkelte områder...men er ikke alt vi kan høre heller:P Siter Pfeeeeeehhhhh! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg