Gå til innhold

Trykk til turbotryksmåler!

Ranger emnet

CagmaN

Anbefalte innlegg

Hei.

Monterte i dag turbotryksmåler, og merket at lyden fra forge resirkventilen er anderledes.

Før var det bare PYSSSSS! Nå er det PYSSRRR! Litt vanskelig å beskrive men i serier liksom. At den kommer flere ganger veldig fort når jeg slipper gassen.

Satt en T-kobling på den lille slangen som går ut fra Forge ventilen på toppen. Hørte at det var det riktige stedet.

Den lyden kan minne om en turbo som får returluften tilbake i turbo og bremser den. Kan det være tilfellet her? Kan det skje hvis det blir noe feil men den slangen som går ut i toppen fra forge ventilen?

Kan noen som har peiling eller som har gjort det før bekrefte om lyden blir anderledes eller ikke?

Det høres kun over 0.3 Bar og oppover.

Under er det vanlig PYSSS! Bilen er ikke chippet. Lader maks 0,5-0,6.

Håper noen kan svare fort så jeg slipper å bekymre meg. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Monterte i dag turbotryksmåler, og merket at lyden fra forge resirkventilen er anderledes.

Før var det bare PYSSSSS! Nå er det PYSSRRR! Litt vanskelig å beskrive men i serier liksom. At den kommer flere ganger veldig fort når jeg slipper gassen.

Satt en T-kobling på den lille slangen som går ut fra Forge ventilen på toppen. Hørte at det var det riktige stedet.

Den lyden kan minne om en turbo som får returluften tilbake i turbo og bremser den. Kan det være tilfellet her? Kan det skje hvis det blir noe feil men den slangen som går ut i toppen fra forge ventilen?

Kan noen som har peiling eller som har gjort det før bekrefte om lyden blir anderledes eller ikke?

Det høres kun over 0.3 Bar og oppover.

Under er det vanlig PYSSS! Bilen er ikke chippet. Lader maks 0,5-0,6.

Håper noen kan svare fort så jeg slipper å bekymre meg. =)

Hei

Gjorde det samme med den tidligere bilen min som du beskriver her,t stykke på slangen ut fra avlastningsventilen og inn til målern,MEN jeg merket ikke no forskjell på lyden etterpå.

Prøv å sjekk at alle slanger sitter skikkelig,selv om det ser sånn ut iom at bilen lader riktig.

Bilen min var chippet mm når jeg satt på målern,men det skulle ikke ha noen betydning(1.2bar peek)

Når det gjelder den lyden du nevner var det lignende på bilen min når den var helt orginal,hvis jeg ga gass og slapp fort opp.

A

Herved fotgjenger :(

A3 TQ solgt

http://www.vwaudi-club.no/?s=car&car=5742

(206 solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okay.

skal se. kanskje bytte t koblingen.

den som fulgte med kanskje ikke er så bra... Kjøpe samme måler som deg tror jeg. AutoGauge. Det fulgte med slange og t kobling.

Ble inspirert av deg og satte den i venstre luftedyse. =)

Synes det er mye bedre enn en holder i a stolpen.

Må si at x-bilen din er desidert en av norges råeste A3.

Har samme bilen selv.. 1.8TQ 2000mod. =)

Takk for svar. kanskje lyden er mer riktig nå enn den var.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okay.

skal se. kanskje bytte t koblingen.

den som fulgte med kanskje ikke er så bra... Kjøpe samme måler som deg tror jeg. AutoGauge. Det fulgte med slange og t kobling.

Ble inspirert av deg og satte den i venstre luftedyse. =)

Synes det er mye bedre enn en holder i a stolpen.

Må si at x-bilen din er desidert en av norges råeste A3.

Har samme bilen selv.. 1.8TQ 2000mod. =)

Takk for svar. kanskje lyden er mer riktig nå enn den var.?

Jeg hadde ihvertfall ikke no problemer med den måleren jeg hadde.

Hehe,jeg ble inspirert av en annen her på forumet også,men jeg laget den på en annen måte,støpte å sparklet den så det så mer "orginal" ut.

Takk for det,hadde jo fortsatt masse planer,men måtte selge til fordel for leilighet.

Lykke til vidre.

A

Herved fotgjenger :(

A3 TQ solgt

http://www.vwaudi-club.no/?s=car&car=5742

(206 solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider