960T6 Skrevet Juli 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2007 Er det noen som har prøvd eller evnt vet hva som får plass av dekk og felg i hjulhusa på en org. 940? Hjulbuene bak valser jeg og jeg tar vekk den kanten som er i innerskjermene foran. Ser på 19" felger i forskjellige bredder. Er ikke interessert i å ha den "looken" som gjør at felgkanten er på utsiden av dekket (mener det var et eget uttrykk for det?) Noen som har fylt hjulhusa maks her? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Juli 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2007 hehe maxis er rette mannen her;) jeg hørte med han om 9" breie, det gikk fint sa han, sålenge en koste bort den kanten.. åssen felger er det du vil ha da? pleie jo være sånn at opp til 8.5 har du masse å velge mellom, skal d ubreiere enn det øker risen drastisk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
960T6 Skrevet Juli 31, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2007 hehe ok . ja, var vel det jeg tenkte. har ikke noen konkrete jeg kikker etter egentlig, men har mysa på mye rart. vurderte også spacere opp til annen boltsirkel, da er det en del mer å velge i (felger til audi, bmw osv) men det igjen går jo på bekostning av felgkant osv.. superstar er drømmen, men med lommeboka mi for tiden kan jeg ta rennefart og drite i det... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet August 1, 2007 Rapporter Share Skrevet August 1, 2007 8.5, et13 fyller ganske bra ps. dette er multilink Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet August 1, 2007 Rapporter Share Skrevet August 1, 2007 På denne er det også fyllt ut bra bak. Men på dette bildet er det multilnk bakaksel. Bygde om til stiv aksling og korta den for å få på mere felgkant. 9,5" bakfelg er maks vil jeg si,og da må innpresset stemme. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet August 1, 2007 Rapporter Share Skrevet August 1, 2007 Det som er synd med volv 7/900 serie er at om man kapper kanten bak,så hjleper det igrunn lite ved mye senk. For 3 cm lengre opp er det en like bred kant som stikker ut. Bilen må iallefall være veldig stiv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet August 1, 2007 Rapporter Share Skrevet August 1, 2007 ahh.. min evige drømmebil^^ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
960T6 Skrevet August 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 1, 2007 takker for svar! :) har nemlig lyst på felger som fyller ut mest mulig uten å bredde i karroseriet, det orker jeg ikke begynne på engang.. Edit: noen som vet hvordan man regner innpress på "amerikansk"? der benevner de (som et eksempel) en felg med "backspacing fra 4.00 til 7.25. Hva menes med dette kontra europeiske målemetoder? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet August 1, 2007 Rapporter Share Skrevet August 1, 2007 O.T Maxis: Hvordan var den frontfangeren der bygd opp? Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
850T5R Skrevet August 1, 2007 Rapporter Share Skrevet August 1, 2007 235/35-19 sitter perfekt på 8,5/9x19 toms felger. Synd superstar felgene er så dyre,ca 7000-7500,- pr stk i 8,5x19. Men går du ut fra originaldim så blir 225/35-19 mer riktig enn 235. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet August 1, 2007 Rapporter Share Skrevet August 1, 2007 O.TMaxis: Hvordan var den frontfangeren der bygd opp? bygd opp? de selges slik... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet August 1, 2007 Rapporter Share Skrevet August 1, 2007 Ok, hvor? Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet August 1, 2007 Rapporter Share Skrevet August 1, 2007 Ok, hvor? Ja si det,flere år siden nå vettu.. Laget i swede..glassfiber men utrolig bra passform. ombygd v70r underdel,så grøftelys og gitter passer ifra v70r. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoRsport Skrevet August 1, 2007 Rapporter Share Skrevet August 1, 2007 Ja si det,flere år siden nå vettu.. Laget i swede..glassfiber men utrolig bra passform. ombygd v70r underdel,så grøftelys og gitter passer ifra v70r. Var det ikke slik fanger saabstyling.se solgte? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
780V8 Skrevet August 1, 2007 Rapporter Share Skrevet August 1, 2007 Edit: noen som vet hvordan man regner innpress på "amerikansk"? der benevner de (som et eksempel) en felg med "backspacing fra 4.00 til 7.25. Hva menes med dette kontra europeiske målemetoder? Backspacing er målet du måler når du legger felgen flatt på bakken med forsiden opp, og måler fra gulvet og opp til annleggsflaten mot bremseskive. Egentlig et mye lettere mål å forholde seg til enn ET, for oss vanlige dødelige, når man skal måle om en felg passer... Bare synd det ikke er mere utbredt i Europa å oppgi dette målet... Siter [ ] -88 Volvo 780 Bertone V8 [X] -86 Volvo 245 GLT V8 [X] -76 Porsche 911 Targa [X] -69 Plymouth GTX cab [X] -73 Volvo 164E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg