Gå til innhold

Felgvalg

Ranger emnet

960T6

Anbefalte innlegg

Er det noen som har prøvd eller evnt vet hva som får plass av dekk og felg i hjulhusa på en org. 940? Hjulbuene bak valser jeg og jeg tar vekk den kanten som er i innerskjermene foran. Ser på 19" felger i forskjellige bredder. Er ikke interessert i å ha den "looken" som gjør at felgkanten er på utsiden av dekket (mener det var et eget uttrykk for det?)

Noen som har fylt hjulhusa maks her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe ok . ja, var vel det jeg tenkte. har ikke noen konkrete jeg kikker etter egentlig, men har mysa på mye rart. vurderte også spacere opp til annen boltsirkel, da er det en del mer å velge i (felger til audi, bmw osv) men det igjen går jo på bekostning av felgkant osv..

superstar er drømmen, men med lommeboka mi for tiden kan jeg ta rennefart og drite i det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for svar! :) har nemlig lyst på felger som fyller ut mest mulig uten å bredde i karroseriet, det orker jeg ikke begynne på engang..

Edit: noen som vet hvordan man regner innpress på "amerikansk"? der benevner de (som et eksempel) en felg med "backspacing fra 4.00 til 7.25. Hva menes med dette kontra europeiske målemetoder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit: noen som vet hvordan man regner innpress på "amerikansk"? der benevner de (som et eksempel) en felg med "backspacing fra 4.00 til 7.25. Hva menes med dette kontra europeiske målemetoder?

Backspacing er målet du måler når du legger felgen flatt på bakken med forsiden opp, og måler fra gulvet og opp til annleggsflaten mot bremseskive. Egentlig et mye lettere mål å forholde seg til enn ET, for oss vanlige dødelige, når man skal måle om en felg passer... Bare synd det ikke er mere utbredt i Europa å oppgi dette målet...

[ ] -88 Volvo 780 Bertone V8

[X] -86 Volvo 245 GLT V8

[X] -76 Porsche 911 Targa

[X] -69 Plymouth GTX cab

[X] -73 Volvo 164E

Lenke til kommentar
Del på andre sider