960T6 Skrevet August 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 1, 2007 Backspacing er målet du måler når du legger felgen flatt på bakken med forsiden opp, og måler fra gulvet og opp til annleggsflaten mot bremseskive. Egentlig et mye lettere mål å forholde seg til enn ET, for oss vanlige dødelige, når man skal måle om en felg passer... Bare synd det ikke er mere utbredt i Europa å oppgi dette målet... takker! fant det også forklart på en side som selger felger i statene. enda mer OT: fått noe dreis på multilinken? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
780V8 Skrevet August 1, 2007 Rapporter Share Skrevet August 1, 2007 takker! fant det også forklart på en side som selger felger i statene. enda mer OT: fått noe dreis på multilinken? Mnjaa. Har funnet ut att diffklompen er helt lik som på 240/740 med stiv aksel på alle utvendige mål. Det betyr att klompen passer rett i huset på Multi-Link akselen. Problemet er de korte stikkakslingene, som er for tynne og med 26 splines i steden for 27. Men har fått en til å dreie nye aksler til meg :) Han laget visst tilsvarende akslinger for flere rally-cross team, så regner med dette blir bra.. Men koster litt, da det må brukes spesialstål, og så måtte de sendes til Raufoss(!) (Ammunisjon??) for herding. Men hvis dette ordner seg, er det bare å montere True-Trac :) Siter [ ] -88 Volvo 780 Bertone V8 [X] -86 Volvo 245 GLT V8 [X] -76 Porsche 911 Targa [X] -69 Plymouth GTX cab [X] -73 Volvo 164E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
960T6 Skrevet August 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 1, 2007 Mnjaa.Har funnet ut att diffklompen er helt lik som på 240/740 med stiv aksel på alle utvendige mål. Det betyr att klompen passer rett i huset på Multi-Link akselen. Problemet er de korte stikkakslingene, som er for tynne og med 26 splines i steden for 27. Men har fått en til å dreie nye aksler til meg :) Han laget visst tilsvarende akslinger for flere rally-cross team, så regner med dette blir bra.. Men koster litt, da det må brukes spesialstål, og så måtte de sendes til Raufoss(!) (Ammunisjon??) for herding. Men hvis dette ordner seg, er det bare å montere True-Trac :) hehe, de "gærne" har det godt :D hørtes helt sjefs ut. vil tro bilen henger litt mer med på svingete veier med den bakstillinga enn den stive klompen jeg har.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
780V8 Skrevet August 1, 2007 Rapporter Share Skrevet August 1, 2007 hehe, de "gærne" har det godt :D hørtes helt sjefs ut. vil tro bilen henger litt mer med på svingete veier med den bakstillinga enn den stive klompen jeg har.. Ja hehe... Skal bli deilig å få effekten ned i bakken uten å for mye hjulspinn :) Siter [ ] -88 Volvo 780 Bertone V8 [X] -86 Volvo 245 GLT V8 [X] -76 Porsche 911 Targa [X] -69 Plymouth GTX cab [X] -73 Volvo 164E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet August 1, 2007 Rapporter Share Skrevet August 1, 2007 eneste multilinken hevder seg på er veigrep, type "start" o.l. er stiv aksling bedre egnet. (men om det var det å få i truetracen, SÅ er jeg helt enig;)) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet August 2, 2007 Rapporter Share Skrevet August 2, 2007 S90R skal bruke diffhuset fra BMW M3 mener jeg å huske. Ellers er det vel begrenset med diffbremser til 780/960 IRS.. Slyngdiffen er ikke verdt mange hundre kroner... Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yoyofish Skrevet August 2, 2007 Rapporter Share Skrevet August 2, 2007 Jeg har 235/35-19 ET12 på bilen min. Har valsa hjulbuene foran og tatt den kanten bak, samt den lille bula som er litt lengre opp der, som maxis snakka om i et innlegg lenger opp. Så jeg vil si at 235/35-19, med ET12 er for stort. Hjelper ikke så mye med annet offset heller, ene hjulet mitt subba på innsiden av skjermen før jeg fikk meg justerbart panhardstag (får akslingen på midten av bilen igjen etter senking). Så enten mindre dekk eller smalere felg. Men hvis du gidder å kappe og banke og styre og årne litt så ser det jo grymt ut når du er ferdig. :) Med smalere dekk får du jo den "tysker looken". ;) Siter Volvo 940 Turbo -95. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
960T6 Skrevet August 2, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 2, 2007 Jeg har 235/35-19 ET12 på bilen min. Har valsa hjulbuene foran og tatt den kanten bak, samt den lille bula som er litt lengre opp der, som maxis snakka om i et innlegg lenger opp. Så jeg vil si at 235/35-19, med ET12 er for stort. Hjelper ikke så mye med annet offset heller, ene hjulet mitt subba på innsiden av skjermen før jeg fikk meg justerbart panhardstag (får akslingen på midten av bilen igjen etter senking). Så enten mindre dekk eller smalere felg. Men hvis du gidder å kappe og banke og styre og årne litt så ser det jo grymt ut når du er ferdig. :) Med smalere dekk får du jo den "tysker looken". ;) du har ikke opplevd at det har subba foran? tenker da på den kanten som går i innerskjermen. men klart, subber du i den er vel bilen riiimelig lav.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet August 2, 2007 Rapporter Share Skrevet August 2, 2007 jeg kjører 225\45\17" på ET 11 bak må kanten på buen taes. forran må kanten taes og øverste del av buen valses. Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yoyofish Skrevet August 2, 2007 Rapporter Share Skrevet August 2, 2007 du har ikke opplevd at det har subba foran? tenker da på den kanten som går i innerskjermen. men klart, subber du i den er vel bilen riiimelig lav.. Jo, har faktisk det. Er en sånn kant som stikker ned der, formen på innerskjermen. Jeg tok av skjermene og har retta ut og banka til hele innerskjermen også, det hadde jeg glemt. Har ikke hatt no problemer med subbing etter det. Da var den senka med lesjöfors, nå har jeg kappa en kvart runde foran for å få bilen plan men har ikke merka noe subbing. Siter Volvo 940 Turbo -95. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet August 2, 2007 Rapporter Share Skrevet August 2, 2007 Forn kan en montere nytype 960 front,de skjermene bygger noe mere ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
960T6 Skrevet August 2, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 2, 2007 Forn kan en montere nytype 960 front,de skjermene bygger noe mere ut. holder på med det :D peil på hvor mye ekstra de bygger ut? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet August 2, 2007 Rapporter Share Skrevet August 2, 2007 Var det ikke slik fanger saabstyling.se solgte? Kan nok stemme, men de har lagt ned. Har sendt mail til CustomMania for å høre om de fortsatt lager den, er visst de som har overtatt etter saabstyling. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JOLASE Skrevet August 4, 2007 Rapporter Share Skrevet August 4, 2007 Jeg har 20" felger på min 940. 225/30-20 dekk da. 40 innpress, så jeg har 20 mm spacere. og det subber ikke. Er veldig fornøyd med de. Siter 1994 Volvo 945 - bruksbil 1995 Volvo 940 ltt - står i garasjen å koser seg 421 emerald green metallic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet August 5, 2007 Rapporter Share Skrevet August 5, 2007 jeg kjører 225\45\17" på ET 11bak må kanten på buen taes. forran må kanten taes og øverste del av buen valses. Er vel noe som heter"en får som en fortjener" Litt mye dekk etter min mening og sikkert derfor det ikke er plass heller.35 profil hadde sikkert ikke gjort ting værre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.