Gå til innhold

Bra spray wax?

Ranger emnet


OlaLarsen

Anbefalte innlegg

Er ute etter en spray wax til å friske opp bilen etter vask og når jeg ønsker litt ekstra shine.

 

Har kikket på disse:

Duragloss Aquawax

Megs NXT speed detailer

Pinnacle Crystal Mist Detail Spray

 

Har det mye å si hva som ligger på bilen fra før av? For øyeblikket er det Megs NXT techwax. Planer om Duragloss og evt Pinnacle.

 

Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spray Wax er etter min mening waste of penger med mindre du bare skal bruke den mellom bilvaskene (når bilen bare er litt støvete elns). Da bruker jeg enten MG Last Touch eller Quick Detailer. Kan aldri se for meg noen gode resultater med spray wax. Det har nok mye å si hva som ligger i lakken fra før av også.

 

Etter MG NXT Tech Wax ville jeg gått for en MG21 fra Pro-serien til MG! Den er helt vill (koster deretter).

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DG er jo veldig bra, også billig:) Dette er vel mer en sealer, som du bruker etter vask. Crystal Mist er mer en QD når bilen er møkkete, men så har du jo Pinnacle Souveran spray wax tror jeg den het.. Kan ikke si jeg har hørt så mye godt om NXT speed detailer.. Men av de du har nevnt så vet jeg at DG AW kommer til å være med på min neste bestiling..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå om dagen prøver jeg ut NXT Quick Detailer. Skjønner ikke de som sier det blir mer glans/dybe i lakken etter bruk av denne. Jeg merker absolutt ingenting til dette. Eneste grunnen til at jeg bruker den er et ekstra lag med beskyttelse. Ser ut som bilen er nypolert hver bidige gang man vasker. :) Vannet renner av på et blunk, herlig! Har på Quick Detailer etter hver vask.

 

Men sku gjerne prøvd en som ga litt mere glans/dybde altså!

-85 Audi 90 2,2E 10v

x91 Mazda 323 1,6 LX - Solgt til narkomane

 

Vorsprung durch technik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nxtg spray wax syns jeg funker bra, gir fin dybde den. så blir bilen glatt ag vannavisende, alle sier det er bortkasta penger, men jeg syns den er bedre en quick detailer, føles litt mer ut som wax siden du gnir den inn lar den tørke og tar den av etterpå. godt kjøp mener jeg...

nei, ja så det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå om dagen prøver jeg ut NXT Quick Detailer. Skjønner ikke de som sier det blir mer glans/dybe i lakken etter bruk av denne. Jeg merker absolutt ingenting til dette. Eneste grunnen til at jeg bruker den er et ekstra lag med beskyttelse. Ser ut som bilen er nypolert hver bidige gang man vasker. :) Vannet renner av på et blunk, herlig! Har på Quick Detailer etter hver vask.

 

Men sku gjerne prøvd en som ga litt mere glans/dybde altså!

 

Har erfart dette på noen biler selv, men den har alltid gitt ekstra glans/dybde til nyere biler med original miljølakk... (som NXT-serien funker best på)

Har du eldre bil med "skikkelig" lakk, eller har den vært omlakkert?

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har erfart dette på noen biler selv, men den har alltid gitt ekstra glans/dybde til nyere biler med original miljølakk... (som NXT-serien funker best på)

Har du eldre bil med "skikkelig" lakk, eller har den vært omlakkert?

 

Lakken på bilen er vel snart 2 år gammel, så ja, omattlakkert. Hard tung Audi-lakk. hehe..

-85 Audi 90 2,2E 10v

x91 Mazda 323 1,6 LX - Solgt til narkomane

 

Vorsprung durch technik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duragloss Aquawax er def noe av det beste som kan kjøpes av en "qder/spraywax" den gir en god beskyttelse og en prima glans.

 

Duragloss har også en som heter 921 fast clean and shine som er en mer vanlig QDer som benyttes etter hver vask, Aquawaxen er det greit å benytte 1 gang hver fjerde gang du vasker bilen (1 gang i mndn)

 

Crystal mist er helt ok, men souveran spray wax skal være hakkeet bedre har jeg forstått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duragloss Aquawax er def noe av det beste som kan kjøpes av en "qder/spraywax" den gir en god beskyttelse og en prima glans.

 

Duragloss har også en som heter 921 fast clean and shine som er en mer vanlig QDer som benyttes etter hver vask, Aquawaxen er det greit å benytte 1 gang hver fjerde gang du vasker bilen (1 gang i mndn)

 

Crystal mist er helt ok, men souveran spray wax skal være hakkeet bedre har jeg forstått.

 

Så hva er best av Duragloss Aquawax vs Souveran Spray Wax? Hvis du har prøvd de to da. ;)

-85 Audi 90 2,2E 10v

x91 Mazda 323 1,6 LX - Solgt til narkomane

 

Vorsprung durch technik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår