Gå til innhold

Subben kutter ved høyt volum..

Ranger emnet

esbandos

Anbefalte innlegg

Hei. Har 2 stk subber i bilen.. En 12" på 1000watt og en 10" på ukjent watt.. Problemet er at når jeg skrur på høyt volum, (Volum 32-33 på spilleren), skrur subbene seg av for så å starte igjen.. Dette gjentar seg helt til jeg skrur ned volumet til 30-31.. Har 2 stk voltmeter i bilen.. Ene går rett på batteriet og den andre går på forsterkeren til subben. Når subben skrur seg av, er volten til batteriet på rett under 12V. På forsterkeren er den på ca 12V.

Er grunnen til dette for lav batterispenning? Hjelper det med kondensator..?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Har 2 stk subber i bilen.. En 12" på 1000watt og en 10" på ukjent watt.. Problemet er at når jeg skrur på høyt volum, (Volum 32-33 på spilleren), skrur subbene seg av for så å starte igjen.. Dette gjentar seg helt til jeg skrur ned volumet til 30-31.. Har 2 stk voltmeter i bilen.. Ene går rett på batteriet og den andre går på forsterkeren til subben. Når subben skrur seg av, er volten til batteriet på rett under 12V. På forsterkeren er den på ca 12V.

Er grunnen til dette for lav batterispenning? Hjelper det med kondensator..?

Du må enten bytte til tykkere pluss og jordingskabler, eller kjøpe kondensator(tror jeg)

Har skjedd med meg også endel ganger, men kan hende forsterkeren blir overbelasta, så den går i protection mode i noen sekunder for å kjøle seg ned elns!

Alfa Romeo 156 1,8 Ts - 2000

Alfa Romeo 164 2,0 Ts - 1992 (Til salgs)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den klarte det fint i gammelbilen.. Forsterkeren er på 1600watt 4 kanals.. Subbene er brokoblet på en kanal.

Ikke vet jeg hva som kan være årsaken. Skal se om den går i protection når den skrur seg av.. :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være spilleren din som får for liten spenning. (remotespenningen blir for låg til forsterkeren.

Har spilleren din skikkelige kabler?

Og so må du ikkje ha ulike basser på same kanal!!!!

Her må du nok koble om. (har du kanskje brukobla forsterkeren og parallellkobla bassene!!!)

Det kan godt hende at det er feilen

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Skal måle det med remotespenning..

Ang kobling av subbene, så har jeg + og - fra subbene til + og - brokoblet på forsterkeren. Dette funker jo greit helt til jeg kommer til volum 32 ca.. Er da ganske så høyt på det volumet, men kan vel spille opp til rundt 37 før 12" subben vrenger seg, så koblingen min funker jo som bare det under volum 32... Hvorfor det..?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider