Gå til innhold

Tyskimport, koble om til automatisk kjørelys?

Ranger emnet

phax.

Anbefalte innlegg

• Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Om bensinpumpa starter når jeg åpner døra? Skal den det da..? :P Kan ikke si å ha tenkt over det så vet faktisk ikke. Står på verksted nå så får ikke bilen tilbake før mandagen tidligst. (takk til norsk bildelsenter som er treeeeeg)

Døra låser seg hvertfall opp og igjen som normalt, så tror ikke det er noe trøbbel med dørlåsen i seg selv?

Men noen som kan forklare nærmere hvordan man "koble til/om TFL utgangen på lysbryteren" som det ble nevnt her oppe?

Bensinpumpa skal starte(durer i noen sekunder) da det er litt siden du kjørte bilen sist og lukker opp førerdøra ;)

Jeg hadde samme problem på min.. Den pep ikke når jeg lukka opp døra med lys på, og bensinpumpa starta ikke og lysene innvendig i bilen.. Byttet dørlås og alt ble bra ;)

Mvh, Kim

[o]2005-mod. VW Golf V

[x]2001-mod. VW Bora 1,8T Getta

[x]1999-mod. VW Golf IV

[x]1999-mod. Honda Civic HB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, ok det må jeg sjekke ut! Har ikke tenkt over det, men har stortsett bare hatt bilen i et par uker siden jeg kjøpte den. Ellers har den stått på verksted... :P

Girkassa røyk første helga jeg hadde bilen, fikk bytta på norsk bildelsenter og to uker senere slo kassa seg vrang igjen! så det har vært en morsom sommer! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bensinpumpa skal starte(durer i noen sekunder) da det er litt siden du kjørte bilen sist og lukker opp førerdøra ;)

Det med bensinpumpa varierer fra bil til bil. Det skjer ikke på min, men alt annet er normalt med piping når lysa er på og låsing/alarm osv.

Nå har jeg 1,8 liter så det kan være det er forskjell på det også ;)

Virker som det er forskjell på motortypene hvordan dette fungerer.

1998 VW Golf IV 1,8 Highline

Solgt 1989 VW Passat GL Sedan 1,8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, lurer på det med lysa jeg og.

koster 1300 å få koda om lysa på vag.

men, det jeg lurer på er om vag-com kan gjøre dette?

hvis det kan kode om lysa, så er det bare å kjøpe en kabel til 350kroner og koble pcen til bilen med vag-com.

noen som vet?

Hvor får jeg kjøpt denne kabelen? Må nesten skaffe meg dette programmet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med bensinpumpa varierer fra bil til bil. Det skjer ikke på min, men alt annet er normalt med piping når lysa er på og låsing/alarm osv.

Nå har jeg 1,8 liter så det kan være det er forskjell på det også ;)

Virker som det er forskjell på motortypene hvordan dette fungerer.

Hmm, rart.. Jeg har 1.8T, mener det også var på 1,6 ihvertfall.. Rart hvis bensinpumpa bare starter på noen av modellene.. Ble litt usikker nå.. :rolleyes: hehe

[o]2005-mod. VW Golf V

[x]2001-mod. VW Bora 1,8T Getta

[x]1999-mod. VW Golf IV

[x]1999-mod. Honda Civic HB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan legger jeg inn bilder her egentlig? haha:P

Bryteren tar du ut ved å sette den i stilling 0, og så trykker du den inn og vrir mot høyre.. så trekker du den ut.

noen koblinger har jeg ikke fått gjort enda, har vært borte og flytta en båt.

skal tegne opp koblingsskjema i morra til det som er der fra før i tilfelle noe skal gå føyken.

Så går jeg ut ifra det RobertR har sagt. hvis det ikke funker, så skal jeg høre med noen fler. må bare ha riktig verktøy. ligger ett sted i huset, men "svigers" ekke hjemme enda:P

så etter jobben i morra skal jeg montere hvite sideblinklys, og legge inn bagasjeromsmatte, og forhåpentlighvis fikse lyset :)

Tar bilder underveis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, er ingen som har kommet med en skikkelig link til den kabelen!

jeg sitter med lysbryteren i hånda nå. skal ut i bilen snart og koble om til tfl og alt det der! blir digg om det funker!

Du finner flere kabler på ebay.de, bare søk på OBD2.

Veldig billig!!!

Et eks er : http://tinyurl.com/34omhx

ca 170kr uten frakt.

Har forresten sett på finn.no, at flere selger slike dianose utstyr. Så for 1300kr tror jeg..

Hvis du vil betale dyrt: vag-com.no, du kan laste ned programmet vag-com også her.

Har ikke testet selv. Skal kjøpe kabelen fra ebay.de først.

VW Passat 1.9Tdi, 1999, sedan, 110hester. Bil med mange feil. Ruller såvidt!

Har noen VAG deler til salgs, nytt og brukt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare lurte på om det er mulig og koble om så lysa skrur seg automatisk på? Er tyskimport så må manuelt skru de av og på, noe jeg har en fæl tendens til å glemme.

Hyler forresten ikke når jeg åpner døra med lysa på heller, det skal det vel gjøre egentlig?

På min Passat har jeg samme tendenser når det gjelder lysalarm når lyset er slått på og motoren av, åpner døra...

Det er KUN AV OG TIL det lysalarmen ikke virker da...

Er "microbryteren" som det kalles i ferd med å daue eller?

VW Passat 1.9Tdi, 1999, sedan, 110hester. Bil med mange feil. Ruller såvidt!

Har noen VAG deler til salgs, nytt og brukt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider