Gå til innhold

Tyskimport, koble om til automatisk kjørelys?

Ranger emnet

phax.

Anbefalte innlegg

• Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg gir opp. :(

Har koblet alt til punkt og prikke, men får kun parklysa til å lyse opp automatisk. TFL er koblet sammen med nr.56 som er nærlys ledningen, men lite skjer. Sjekka koblingen tusen gang og alt er på stell.

Nærlysene funker selvsagt når jeg skrur bryteren til høyre, så er ikke noe galt med lysa i seg selv.

Hva annet kan være galt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heller ikke vitsen med dioden nei. På jobben bruker vi ikke diode da vi kobler, men forbinder lysbryterens utgang nr 56 ( nærlys ) til TFL ( tagfahrlichts ) og forbinder utgang B med 58L og 58R ( parklys høyre og venstre ). Bruker to originale stikkere som passer i kontakta på bryteren, litt ledning og tre strømtjuver. Ingen lodding. Tar deg ca 0,5 time tenker jeg. 5 min for den som har gjort det noen ganger.

Etter dette er gjort må det klippes en gul/grå ledning bak på kontakta til blinklyshendelen. Sitter som nr 4 ovenfra på ledningsrekka nærmest døråpningen. Dette for at ikke nærlys skal skru seg på da blinklyshendelen aktiveres ved avslått tenning ( nøkkel tatt ut ). Mulig det er den samme virkningen av den dioden som er med i linken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heller ikke vitsen med dioden nei. På jobben bruker vi ikke diode da vi kobler, men forbinder lysbryterens utgang nr 56 ( nærlys ) til TFL ( tagfahrlichts ) og forbinder utgang B med 58L og 58R ( parklys høyre og venstre ). Bruker to originale stikkere som passer i kontakta på bryteren, litt ledning og tre strømtjuver. Ingen lodding. Tar deg ca 0,5 time tenker jeg. 5 min for den som har gjort det noen ganger.

Etter dette er gjort må det klippes en gul/grå ledning bak på kontakta til blinklyshendelen. Sitter som nr 4 ovenfra på ledningsrekka nærmest døråpningen. Dette for at ikke nærlys skal skru seg på da blinklyshendelen aktiveres ved avslått tenning ( nøkkel tatt ut ). Mulig det er den samme virkningen av den dioden som er med i linken.

Akkurat slik jeg har gjort det, men funker ikke. Må være noe annet galt, blir ikke klok..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt ledning med ferdigloddet orginale plugger på, slik som passer i hullet. Var to hakk, har dyttet den helt ned slik at den er like langt ned som alle andre pluggene. Gjort det på akkurat samme vis med ledningen som går til parklysa og der er det kontakt. Kan ikke skjønne at det ikke skal være kontakt på TFL men det høres ut som det er eneste løsning?

Får prøve å få lånt meg utstyr til å måle litt og se om det er noe kontakt der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider