Chris_ Skrevet Juli 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2007 Som topic sier så har golfen begynt å jage når jeg kjører på lavt turtall. Ligger jeg på 80 f.eks så går bilen helt fint. Når den står på tomgang så går den opp og ned på turtall og nesten kveler seg. noen ganger stopper den. Regner med det er noe med forgasseren men er jo aldri helt sikker. Tenkte kanskje noen her inne kan fortelle meg hva det mest sannsynlig er hvertfall :) Er forresten en 89 mod som ikke har gått mer enn 190 000. Siter 99' Opel Astra 1,6 16v Sport Stv x 89' VW Golf GL x 84' VW Golf CL x 86' Ford Orion Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juli 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2007 Det er vel kanskje ikke forgasser på denne? Er vel monomotronic? Det første du bør sjekke er om flensen/pakningen mellom innsuget og "forgasseren" er hel. Slik jaging forekommer ofte om det er hull i denne. Sjekk evt med startgass ved å spraye i underkant av "forgasseren" når den står på tomgang. Øker den da i turtall så er sannsynligheten stor for at pakningen er defekt. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris_ Skrevet Juli 31, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2007 Det er vel kanskje ikke forgasser på denne? Er vel monomotronic? Det første du bør sjekke er om flensen/pakningen mellom innsuget og "forgasseren" er hel. Slik jaging forekommer ofte om det er hull i denne. Sjekk evt med startgass ved å spraye i underkant av "forgasseren" når den står på tomgang. Øker den da i turtall så er sannsynligheten stor for at pakningen er defekt. Visste om denne "feilen" fra før så det du sier her har jeg prøvd faktisk. For det virker som selve forgasseren er løs i underkant der. Men synes ikke bilen gikk noe særlig opp på turtall. Siter 99' Opel Astra 1,6 16v Sport Stv x 89' VW Golf GL x 84' VW Golf CL x 86' Ford Orion Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juli 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2007 Visste om denne "feilen" fra før så det du sier her har jeg prøvd faktisk. For det virker som selve forgasseren er løs i underkant der. Men synes ikke bilen gikk noe særlig opp på turtall. Motoren skal ikke gå opp i turtall om denne pakningen er ok. Og om "forgasseren" er løs så må du jo feste den. Merk at pakningen er noe bevegelig! Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris_ Skrevet August 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 1, 2007 Har hvertfall bestilt denne pakningen nå så da får vi se. Men er det andre ting som kan være galt også eller? Har hørt att det er en del ting som kan ha de samme "symptomene" på denne forgasseren? Siter 99' Opel Astra 1,6 16v Sport Stv x 89' VW Golf GL x 84' VW Golf CL x 86' Ford Orion Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris_ Skrevet August 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 6, 2007 Har vært ute å skrudd å titta nærmere nå, å pakninga under der er hel i fin. Alle slanger ser også fin ut. Har brukt en hel boks med startgass å den går ikke opp på turtall. Hva kan det da være? Den jager fortsatt på tomgang. Om det er gasspådrag hele tiden merker jeg ikke noe til problemet. Kan det ha med fordeler å gjøre? Titta inni den også i dag å det kunne nok vært skiftet ut det meste der. Gjorde rent osv men hjalp ikke. Siter 99' Opel Astra 1,6 16v Sport Stv x 89' VW Golf GL x 84' VW Golf CL x 86' Ford Orion Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris_ Skrevet August 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 7, 2007 Er det ingen som kan hjelpe med dette? Har prøvd noe så enkelt som å fylle på både forgasserrens og kondensfjerner nå. Hadde vært vittig om det var så enkelt gitt :) Men tviler på det :( Føler nesten selv nå at jeg har prøvd det meste uten hell. Hva annet? Kom igjen nå folkens. Start de grå små :) Siter 99' Opel Astra 1,6 16v Sport Stv x 89' VW Golf GL x 84' VW Golf CL x 86' Ford Orion Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg