Gå til innhold

Svenske hk vs Norske hk

Ranger emnet

Mr.X

Anbefalte innlegg

Satt og leste litt på gammle postere på forskjelige forumer å ser at alle her i norger er så sikker på at norske hk er bedre en det dem måler i andre land.(foreksempel sverige og england)

Lurer på hvorfor det er slik, å vis det skulle vært tilfelle hvorfor er svenskene rasker i alle klassene i drag(402m)????

Kommer det bare av at svenskene er bedre og kjøre en oss???

Samme om dyser sier folk at det går ikke å få så mye hk med dem dysene og plutselig klarer, samme når det gjeller turbo..

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke helt fått med meg dette med norske vs. svenske hestekrefter.

Men flere som sier samme om norske vs. amerikanske vet jeg.

Er jo vanskelig eller umulig å konstatere noe særlig uten å ha erfaringer fra pegge steder da. Men ser man på feks. Supra gutta i USA så har de gjerne meget fine tall men blir alikevel knust av oss i skandinavia med 200-300hk mindre. Kanskje det ligger noe i det?

Kanskje effekten ikke har en dritt å si, men hva man yter å presterer med den betyr alt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by boXer

Har ikke helt fått med meg dette med norske vs. svenske hestekrefter.

Men flere som sier samme om norske vs. amerikanske vet jeg.

Er jo vanskelig eller umulig å konstatere noe særlig uten å ha erfaringer fra pegge steder da. Men ser man på feks. Supra gutta i USA så har de gjerne meget fine tall men blir alikevel knust av oss i skandinavia med 200-300hk mindre. Kanskje det ligger noe i det?

Kanskje effekten ikke har en dritt å si, men hva man yter å presterer med den betyr alt :D

Fikk ikke helt med meg den om supra gutta fra usa, dem kjører jo på 8sek så hvem her i skandinavia kjører fra dem??:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mr.X

Satt og leste litt på gammle postere på forskjelige forumer å ser at alle her i norger er så sikker på at norske hk er bedre en det dem måler i andre land.(foreksempel sverige og england)

Lurer på hvorfor det er slik, å vis det skulle vært tilfelle hvorfor er svenskene rasker i alle klassene i drag(402m)????

Kommer det bare av at svenskene er bedre og kjøre en oss???

Samme om dyser sier folk at det går ikke å få så mye hk med dem dysene og plutselig klarer, samme når det gjeller turbo..

Hvis det er slik som du skriver er det sannsynlighvis fordi det er mye billigere å trimme en bil i Sverige enn i Norge, hvis en bruker 300000 kr på det i norge koster det samme helt sikkert halvparten i Sverige, dette gjelder jo også bilprisene! Hurra for Norge!

- 1995 Bmw E36 325i coupe

X - 1995 VW Golf GTi - Solgt

X - 2000 Toyota Hiace - Gamle firmabilen

X 1995 Bmw E36 318is coupe - Solgt

X 1988 Mazda 626 2.0i coupe - Solgt

-------------Sev/Bergen--------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mr.X

Fikk ikke helt med meg den om supra gutta fra usa, dem kjører jo på 8sek så hvem her i skandinavia kjører fra dem??:(

Tenkte på gatebiler jeg da.

Kan se på http://www.t04r.com hvilke tider noen av dem kjører med sine 900-1100hk feks.

Men men, som jeg sa så er det vanskelig å finne ut noe ved å bare se på de forskjellige effektene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Nitro-boy

Hårt noe om at i usa måler man hester på biler ifra svinghjulet, mens i europa måler man ifra bakhjula, stemmer dette?

De som har forhjulsdrift a? :rolleyes: Måler på hengeren? ;)

Forskjell på bremsebenk og rulle.... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok det er den velkjente folkesykdommen "Den Norske misunnelsen" som er ute å går i de fleste tilfellene hvor man hører om svenske hester osv jeg :)

Personlig tror jeg tresko-Hans sitter hjemme i stuen sin og gråter av latter av alle molboene i Norge (og Sverige) som fantaserer og diskuterer om hvor mange hk Golfen hans har. lollol At ikke folk skjønner at han driver gjøn med dem når han svarer 1340 hk, den ene uken og 1000 hk den neste.... Skjønner ikke hvorfor alle skal være så opptatt av hvor mye hk det er i den Golfen hele tiden jeg :rolleyes:

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Loppa

Tror nok det er den velkjente folkesykdommen "Den Norske misunnelsen" som er ute å går i de fleste tilfellene hvor man hører om svenske hester osv jeg :)

Personlig tror jeg tresko-Hans sitter hjemme i stuen sin og gråter av latter av alle molboene i Norge (og Sverige) som fantaserer og diskuterer om hvor mange hk Golfen hans har. lollol At ikke folk skjønner at han driver gjøn med dem når han svarer 1340 hk, den ene uken og 1000 hk den neste.... Skjønner ikke hvorfor alle skal være så opptatt av hvor mye hk det er i den Golfen hele tiden jeg :rolleyes:

Når kom det en golf med i bilde???

Lenke til kommentar
Del på andre sider