Gå til innhold

Audi A4 som førstebil?

Ranger emnet

Villing

Anbefalte innlegg

Heisann, jeg har nå nettop fått øynene opp for A4, så har et par spørsmål.

Har tenkt å bruke rundt 80k på bil.

Er det noen greie A4'r i denne pris klassen?

Hvilke problemer er det som pleier å plage den?

Er 1,6l motor for lite, og har den noen trim mulig heter?

Noen årsmodeller jeg bør ungå som har svakheter elns.

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde ha litt å velge mellom hvis du har 80 000kr til rådighet.

Beste er vel å holde seg unna de tidligste utgavene, mye feil på bærarmene osv der. Se i FAQ tråden ;)

1.6literen er sånn passe daff, tro meg :P Men ja, den er billig i bruk da, bruker ikke så mye drivstoff. Er ikke mye du får gjort med den uten å bruke masse penger desverre...

Ellers er A4 flotte biler, angrer ikke på at jeg kjøpte en sånn som førstegangsbil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøp en litt billig a4 1.8! glem å trimme! men sett på facelift frontlykter, baklykter og senk! A4ene ligger lavt i pris for tia! Min 1.8 gikk jo helt greit og jeg kom ned på 0.58 på langkjøring før jeg bytta til turbomotor! Nå kommer jeg ikke lenger ned enn kanskje 1 liter pga fristelse!

TripleBoy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart dyrere å bruke og forsikre en 1.8T, men det gir deg jo utrolige trimmuligheter hvis du vil.

Ang A4 som førstebil er det ikke noe å lure på. Min første (og eneste:P ) bil er en A4. Jeg er så utrolig fornøyd med bilen og jeg angrer ikke på kjøpet i det hele tatt.

Det finnes veldig mange uorginale deler man kan få kjøpt til denne bilen så den er jo egentlig ganske "rimlig" å vedlikeholde i motsetning til noen BMWer og slikt.

Jeg synes du skal gå for en 1.8 eller en 1.8T (ellers er jo 2.4 2.8 veldig digg da :) ) avhengi av hva du trenger av hk. 1.6 blir fort litt lite synes jeg.

Lykke til med kjøp og lag gjerne en tråd her når du kjøper deg en A4 så vi kan følge med ;)

[X] Audi A4 1.8T 1997 Avant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brunerune

Er da bare å leite gjennom finn.no og autodb.no. Så finner du noe. Jeg selv har 1.8l, den går helt fint, og aldri hatt noe pes med motor. Gode og stabile biler. Går sånn passe og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde ha litt å velge mellom hvis du har 80 000kr til rådighet.

Beste er vel å holde seg unna de tidligste utgavene, mye feil på bærarmene osv der. Se i FAQ tråden ;)

1.6literen er sånn passe daff, tro meg :P Men ja, den er billig i bruk da, bruker ikke så mye drivstoff. Er ikke mye du får gjort med den uten å bruke masse penger desverre...

Ellers er A4 flotte biler, angrer ikke på at jeg kjøpte en sånn som førstegangsbil :)

Hehe, greit 1.6 literen er passe daff, men er man ikke speedfreak og tenker på bensinen er den akkurat passe. Jeg har 1.6, men du verden jeg skulle da gjerne hatt større motor, men jeg har aldri sitti i bilen og angret. Jeg er heller MEGET fornøyd:) Jeg er heller ingen speedfreak og kan ikke stort om bil, men men...hehe...1.6 funker for meg:)

:klovn:

Pfeeeeeehhhhh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt ettersom hvor mye penger du skal bruke , hvor interessert du er i bil, og hvor høy "jegskalværebest" faktoren din er ;)

Du har 80k å bruke - du finner en grei 1,8 turbo til den prisen, men da med noe høy km stand. Alternativt kan du gå for 1,8 Uten turbo, bruke 50k , og få en flott bil med grei kmstand, og samtidig ha 30k å bruke på bilen i tillegg.

Personlig ville jeg avstått fra 1,6L , rett og slett fordi den er for daff. Den fungerer akkurat passe på sedan, men dersom du skal ha avant, så er 1,8 et minimum.

Joachim

»[ ] VW Golf IV Highline 1.9TDI 2001

»[x] Volvo V70N 2.0T 2001

»[x] Volvo S60 2.0T 2001

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, greit 1.6 literen er passe daff, men er man ikke speedfreak og tenker på bensinen er den akkurat passe. Jeg har 1.6, men du verden jeg skulle da gjerne hatt større motor, men jeg har aldri sitti i bilen og angret. Jeg er heller MEGET fornøyd:) Jeg er heller ingen speedfreak og kan ikke stort om bil, men men...hehe...1.6 funker for meg:)

:klovn:

Hehe, har 1.6 literen jeg å. Men det er sant som du sier, har du ikke behov for å fyke av gårde og gjøre 0-100 på 4 sek (overdrevet) så fungerer den fint.

Fin motor å bare cruise med =D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo være greit å bare ha 1,6l for en 18 åring. Statestikken sier jo at det er over 90% sannsynlighet for at du bulker første bilen. Litt mindre sjanse for å gjøre det med en 1,6;)

Hadde jeg vært deg hadde jeg kjøpt 1,6L, ikke gjort stort med den (ev felger/dekk du kan ta med over på den nye), spart pengene og kjøpt en 1,8T du kan trimme litt når du har litt mer erfaring. Når du blir litt eldre blir forsikringen litt mer spiselig også

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå blitt litt gira på 1,8t etter litt lesing rundt på forumet. Hvordan er disse å forsikre for en 18åring? Blir det for mye setter jeg det på moren min.

hvor mye KM på telleren blir for mye?

Mvh :)

jeg betalte 19k for full kasko, 16000km kjørelengde, egenandel på 8000kr

.

Joachim

»[ ] VW Golf IV Highline 1.9TDI 2001

»[x] Volvo V70N 2.0T 2001

»[x] Volvo S60 2.0T 2001

Lenke til kommentar
Del på andre sider