Gå til innhold

Hvor strenge er BT ved godkjenning av senk?

Ranger emnet

Grev1

Anbefalte innlegg

Skal vise bilen snart, og lurer på hvor strenge de er. Kommer vel sikkert noe ann på hvem jeg møter på, men sånn generelt sett.

Har selvfølgelig alle papirer i orden, Men hjulet subber litt oppi innerskjermen ved litt rattutslag og store humper på den ene sida fordi noen av festene er blitt borte.

Jeg kan heller ikke ta vekk innerskjermene fordi fangeren er festa med et par skruer der, så det vil se litt jall ut om fangeren henger å slenger. Noen formeninger om dette.

Octavia MK2

Golf MK4

RX7 FC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar hjulene borti kan du slite litt med å få den godkjennt, det har i alle fall jeg erfart på forskjellige BT rundt om i landet. får du ikke lånt deg mindre hjul å sette på?

-01 V40 1,8i -Bruksbilen-

-86 245 -Prosjektbilen-

-80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet-

Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry for å bringe opp et par dager gammel topic.

Fikk montert senkesett på bilen min på verksted i forbindelse med andre reperasjoner. På firehjulskontrollen fikk jeg noen "røde" tall.

Jeg rotet bort papiret, reiste på ferie, og når jeg fikk skrevet ut et nytt sa fyren på verkstedet at jeg ikke får godkjent bilen med senkesett siden jeg har røde tall på firehjulskontrollen. Når jeg spurte hvorfor de ikke har ordnet dette fikk jeg til svare at "det er umulig å gjøre på biltypen din". Jeg har, for ordens skyld, en Primera P11 97 mod. og senkefjørene har TUV papirer..

Stemmer virkelig dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg rotet bort papiret, reiste på ferie, og når jeg fikk skrevet ut et nytt sa fyren på verkstedet at jeg ikke får godkjent bilen med senkesett siden jeg har røde tall på firehjulskontrollen. Når jeg spurte hvorfor de ikke har ordnet dette fikk jeg til svare at "det er umulig å gjøre på biltypen din". Jeg har, for ordens skyld, en Primera P11 97 mod. og senkefjørene har TUV papirer..

Stemmer virkelig dette?

Du er ikke den første som får røde tall etter senking for å si det sånn.. Fikk det på 3`er Golfen, bak vel og merke da.

Tok 4hjulskontroll hos NAF, og han fyren som tok kontrollen var en vanskelig person altså, hengte seg opp i brede felger og det ene og det andre.

Tok ny kontroll hos et annet verksted, og der sa dem også at det var umulig å ikke få røde tall når en senket på disse bilene, men fikk være mitt problem at jeg slet mer dekk enn vanlig. Fikk godkjent hos Biltilsynet osv..

Tipper det er camber bak som er problemet hos deg ja?

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bør ikke være noe problem med camber utenfor toleranser. Det BT er ute etter er at hjulene står mest mulig likt på hver side, og at spissingen er justert. Om camberen er litt utenfor fabrikkgrensene har minimalt å si. Men har du stor forskjell fra side til side vil bilen bli innkonsekvent i oppførselen, og det er et sikkerhetsproblem.

Skal sies at det er litt forskjell fra BT til BT

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er vel ganske vanlig at det ikke er nok å justere på ved mye senk av bil...fikk det ikke helt innenfor med senk av bare 40mm på lexusen jeg hadde heller...har nok litt med store/brede hjul å gjøre også vil jeg tro!

08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html

00'Lexus is 200 sport (solgt)

88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider