Gå til innhold

vifteombygging g 30

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Er det noen som har bygget om originalvifta eller tatt den vekk!

Å satt inn to elektriske ? dette er på en g30 van.

Jeg har gjordt dette nå, men trenger råd om hvor jeg kan få tak

i en termobryter, slik att vifta slår seg på når det blir varmt .

Har koblet på releer og en bryter som jeg slår på hvis det blir

varmere enn normalt. Termo kløtsjen på originalvifta røyk.Men jeg har kjøpt ny i tillfelle dette ikke virker.tok og vekk plast beskytter for vifte å fikk danseplass nedi motor rom.he he!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har bygget om originalvifta eller tatt den vekk!

Å satt inn to elektriske ? dette er på en g30 van.

Jeg har gjordt dette nå, men trenger råd om hvor jeg kan få tak

i en termobryter, slik att vifta slår seg på når det blir varmt .

Har koblet på releer og en bryter som jeg slår på hvis det blir

varmere enn normalt. Termo kløtsjen på originalvifta røyk.Men jeg har kjøpt ny i tillfelle dette ikke virker.tok og vekk plast beskytter for vifte å fikk danseplass nedi motor rom.he he!

Du må sette tilbake plasten, det at du fjerner den vil gi dårligere kjøling, og det merker du bare når du trenger den kjølinga mest:idea:

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må sette tilbake plasten, det at du fjerner den vil gi dårligere kjøling, og det merker du bare når du trenger den kjølinga mest:idea:

 

Det avhengig vel litt av hvor viftene er plassert. Sitter de helt inntil radiatoren skulle man tro at behovet er mindre.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det avhengig vel litt av hvor viftene er plassert. Sitter de helt inntil radiatoren skulle man tro at behovet er mindre.
Riktig det,men hvis de sitter helt inntil radiatoeren på baksiden er det viktig at den suger å ikke blåser å omvendt hvis de sitter forran!

 

 

termobryter fra en vw transporter og vannslangen fra en ford escort finner du på huggeren. slangen fra forden har slik skuhull i slik at tempsensoren fra transporteren passer i.

 

Tror den escort slangen er i minste laget for en 8er motor gitt... men termobryteren går bra fra det meste med elvifte. Mitt tips er å få tak i en sump av et eksosrør med samme diameter utv. som det er diameter inv. i vannslangen på vanen, få tak på en termobryter å finn en mutter som passer på den, borr hull i eksosrøret å sveis inn muttern!

Passat tdi 100tq camaro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !! Kult med mange svar.Har vært hos knoksen opphoging i stavanger å hentet ein bryter av ein peuogot med 83/79 grader å tatt ett eksos rør borret hull og sveist på ein mutter.Har ikke fått montert dette enda. Skal jeg montere bryteren oppe eller nede på radiatoren?

viftene står bak å suger luft inn ,de er kun 0,5 mm fra radiatoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !! Kult med mange svar.Har vært hos knoksen opphoging i stavanger å hentet ein bryter av ein peuogot med 83/79 grader å tatt ett eksos rør borret hull og sveist på ein mutter.Har ikke fått montert dette enda. Skal jeg montere bryteren oppe eller nede på radiatoren?

viftene står bak å suger luft inn ,de er kun 0,5 mm fra radiatoren.

 

Jeg har for meg at den skal stå nede, men finn ut hvem vei vannet sirkulerer så skal det på den slangen som vannet går inn i radiatoren av eller altså det varmeste vannet å det tror jeg pleier å være den nedre... Rett meg gjerne hvis dette ikke stemmer...

Passat tdi 100tq camaro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår