Gå til innhold

effektanlegg til 240

Ranger emnet

Gjest sicarlse

Anbefalte innlegg

Gjest sicarlse

jeg er selvfølgelig ute etter litt mer sporty lyd ja. skal installere luftfilter og. etter det får jeg se hva jeg tar meg råd til. lyst til å plane toppen, skifte kam, grenrør og diverse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

da jeg brukte anlegget på min bil med 6-er motor ble det for min del litt for mye lyd syntes jeg. men det gikk gjennom eukontroll med små marginer.. på 240 er det mindre lyd så da er det ingen problem å gå gjennom eu :)

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På eldre biler så er det ingen krav til lyd-nivå så lenge det ikke er tatt bort noe anlegg.

På min ville han som hadde kontrollen ta en test bare for moro og gikk fint igjennom med 120db.

Ved å bare montere effektanlegg merket ikke jeg stort heller men med fjerning av alle plastrør på innsuget og montasje av konisk filter i tillegg så merket jeg det betydelig.

Faktisk på B21A

Hilsen Jonas.

1983Volvo 244glt(solgt)

1982Volvo 242Sugis http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=158767&highlight=sugis

1996Passat TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På eldre biler så er det ingen krav til lyd-nivå så lenge det ikke er tatt bort noe anlegg.

På min ville han som hadde kontrollen ta en test bare for moro og gikk fint igjennom med 120db.

Ved å bare montere effektanlegg merket ikke jeg stort heller men med fjerning av alle plastrør på innsuget og montasje av konisk filter i tillegg så merket jeg det betydelig.

Faktisk på B21A

På eldre biler er kravet ikke om standstøy, men forbikjøringsstøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På biler før 90` er det ikke noe problem å fjerne kat.

Selv om bilen er levert med kat kan de ikke si noe på det hvis du fjerner den så lenge det ikke er 90mod eller nyere.

Og JT-effektanlegg finner du hos http://www.bcb.no

Tror ikke dette stemmer..

Kat kravet ble innført i Norge 1. Januar 1989, så alle biler etter dette SKAL ha Kat.

Volvo bl.a. innførte kat på noen modeller i Norge på -88 modellene, disse kan fjerne kat'en, men ingen andre..

Dette tilnærmet ordrett fra kontrolør på BT.

[ ] -88 Volvo 780 Bertone V8

[X] -86 Volvo 245 GLT V8

[X] -76 Porsche 911 Targa

[X] -69 Plymouth GTX cab

[X] -73 Volvo 164E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke dette stemmer..

Kat kravet ble innført i Norge 1. Januar 1989, så alle biler etter dette SKAL ha Kat.

Volvo bl.a. innførte kat på noen modeller i Norge på -88 modellene, disse kan fjerne kat'en, men ingen andre..

Dette tilnærmet ordrett fra kontrolør på BT.

Ja, dette er rett!

Det er forøvrig ikke lov å montere kat på en bil som ikke hadde kat fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sicarlse

det er det jeg og har hørt ja. så jeg må nok desverre ha den katen:(

noen som vet åssen jeg kan sjekka at dene er gåen da? det kommer lange hår ut av potta mi:) og fikk høre at katen har tatt kvelden. stemmer det`?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er det jeg og har hørt ja. så jeg må nok desverre ha den katen:(

noen som vet åssen jeg kan sjekka at dene er gåen da? det kommer lange hår ut av potta mi:) og fikk høre at katen har tatt kvelden. stemmer det`?

kan være potten din som er dårlig da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, litt offtopic..

Men jeg tenkte på en historie nå, en fyr som kræsjet i Bergen.

Han hadde lånt mercen til en kompis av meg, så skulle han tøffe seg for jentene som satt på.

I fart da, i en sving, fant han ut at han skulle ta av og på tenning for å få smell i eksospotten.

Hva skjedde? Jo, rattlåsen gikk på og han kræsjet i en mur.

Jævlig bra, hahahaha.

Litt synd for han fyren da, skadet øyet sitt og greier.. Og han kompisen min fikk jo kondemnert mercen sin :p Men men.. Lure påfunn folk av og til får.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sicarlse

hoho... genialt stakkarslig:)

når vi var på "rånetreff" med mopeder i søgne, så var det en 245 som dreiv å sladda rundt oss mens han smalt i potta... klarte dette med moppa mi og før:)

går dette med alle 240?

Lenke til kommentar
Del på andre sider