chrizz_g Skrevet Juli 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2007 Hei. Ja, dette er enda en topic ang. kjøp og salg av bil! ;) Jeg kjøpte i februar i år, en 740 Turbo. Fikk den levert på døra, mot betaling, og selger var i veldig hastverk, så det var "bil-penger-hade!" Har kontaktet han flere ganger og sagt at jeg vil ha en kjøpskontrakt. "Jada, skal sende den imorgen!" Jeg har tatt bilen i bruk, og funnet ut at bilen er full av feil, og mangler, som selger rett og slett løy meg rett opp i trynet ved. Salgsannonsen har jeg fortsatt, der står det noe helt annet enn hva jeg har i garasjen! Det jeg lurer på er: Hvis jeg lager en kontrakt, hvor jeg bl.a. legger ved salgsannonsen, og får selger til å skrive under, er den gyldig da? Er igrunn ute etter å se selgers reaksjon. Mistenker han vet mer enn godt nok hvilken stand bilen er i. - Christian Siter - 1998 Skoda Felicia Pickup 1.9D - 1986 Volvo 740 Banebil, V8, Bilstein, multilink, poly ++ - 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler - Langtidsprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
random4k Skrevet August 3, 2007 Rapporter Share Skrevet August 3, 2007 Ja det går fint, så lenge han sier seg enig i det som står og at han skriver under på papirene. Men kontakt forbruker rådet, der får du gode tips og svar på hva du kan gjøre. Siter Lakkerer i alle farger og nyanser, men helst svart! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet August 3, 2007 Rapporter Share Skrevet August 3, 2007 Hvor mye ga du for bilen da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aadne Skrevet August 5, 2007 Rapporter Share Skrevet August 5, 2007 Det er i hvert fall ingen tvil om at det er uheldig for din sak at det har gått et halvt år siden du kjøpte bilen... Har selger vært lite villig tidligere til å skrive noen kontrakt, så er han helt sikkert ikke mer villig nå. Siter 2001 Audi RS4 2.7 Biturbo & 2010 Ifor Williams CT177 2013 Volkswagen Caravelle 180BiTDI 4Motion DSG 2008 Toyota Land Cruiser 200 V8 Arctic Trucks AT35 (deleier) 1998 Yamaha R1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet August 5, 2007 Rapporter Share Skrevet August 5, 2007 Er jo dumt om selger lyver,men når du selv ikke sjekker bilens tilstand selv så er det kanskje ikke så synd på deg? Unasett hvem som har hastverk så er vel det en dårlig unnskyldning. Kan vel sies at det er normalt å se over/finne ut tilstanden på bilen ved kjøp. Det som er heldig for deg om du skrur litt selv,er at bilen er lettskrudd og uansett mangler så er det ikke dyrt å rette på.så lenge den ikke er rustet bort. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg