Gå til innhold

Oljetilførsel - Turbo?

Ranger emnet

VOLVO 1983

Anbefalte innlegg

Ang hva som tåler mest er det tre ting:

trykk

temp

Kombinasjonen

En 265bars slange tåler eksremt trykk, og en god del varme.

En stålomspunnet slange tåler en god del trykk, men er mye mer varmebestandig mot interne og eksterne varme kilder.

Men hva med Hydr slanger i motorrom på skip? de er utsatt for eksremt trykk og mye varme, hvorfor bruker ikke folk det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ang hva som tåler mest er det tre ting:

trykk

temp

Kombinasjonen

En 265bars slange tåler eksremt trykk, og en god del varme.

En stålomspunnet slange tåler en god del trykk, men er mye mer varmebestandig mot interne og eksterne varme kilder.

Men hva med Hydr slanger i motorrom på skip? de er utsatt for eksremt trykk og mye varme, hvorfor bruker ikke folk det?

på SKIP!? hva i alle verdens dager har det med saken å gjøre!?

jaja, folk får kjøre med akkurat åssen slange de vil, skjøte sammen sugerør for alt jeg bryr meg, men ikke kom her å fortell folk som lurer at en hydraulikkslange som tåler 265bar er BEST, man må bare pakke den inn i alu teip så den ikke skal smelte, og forårsake turbo/motorhavari, og i værste fall BRANN!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

btw, disse båt slangene, kom med noen eksempler da, hva brukes disse slangene til der? og hvilke temperaturer er det snakk om?? det er jo ikke motoren og motorrommet i seg selv som er problemet, det er skjldent snakk om mer enn 100grader +-, er jo eksosen.. og min erfaring med båt så er de steder en kan få ekstreme temperaturer ganske enkelt bare vannkjølt, slik at en slipper det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hydraulikk slanger er nå vel så bra som de stålomspunnede slangene som b230ft er så gla i, den største forskjellen er at hydraulikk slangene har gummi utenpå stål-omspinningen! og hydraulikk slangene har flere lag med stål, og det har ingen betydning om du sliter bort et lag gummi eller to...

jeg har hvertfall kommet til å valgt det billigste, for slangene er like bra begge to, stålomspunnede slanger er vel mer for bling-bling....

93 Volvo 245 Turbo

86 Volvo 240

98 Kawasaki ZX6-R

09 Polaris Assault RMK 800

87 Suzuki lt250r

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var nettopp å kjøpte ny stålomspunnet slange til 242n min på tess! synes ikke den er sååå dyr.. Lages tros alt på mål og med hvilken som helst kobling! Ble 500,- får en 90cm slange.. Hvor mye betaler dere for en tilsvarende hydr. slange?

spørsmål: hva hvis gummien ligger nære grenrør som hos meg (med hydr.slange) , vil den da kunne brenne?

Og så er det vel som Goførti påpeker en del penere med stålomspunnet slange en en slitt hydr.slange, eventuelt med teip rundt. å det er vel et pluss?

Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156

bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo

Honda CBR 900RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider