noXelon Skrevet August 1, 2007 Rapporter Share Skrevet August 1, 2007 Jeg har 2stk 12" som har 2 spoler på 4ohm hver, hver spole er på 450Watt. Forsterkeren har 1200Watt RMS i 2ohm brigde mode, funker også i 2 kanaler men da på 450watt x2 i 2ohm. Spørsmålet mitt er da: Jeg skal koble elementene sammen tenkte jeg men blir da 450+450watt eller burde jeg ha det som det er nå i 2 kanaler? Siter Volvo Amazon 1968 mod VW Passat 1.8 1997 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet August 1, 2007 Rapporter Share Skrevet August 1, 2007 Paralellkoble subene, og kjør forsterkeren i stereo (2kanaler) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noXelon Skrevet August 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 1, 2007 Paralellkoble subene, og kjør forsterkeren i stereo (2kanaler) Det er sånn jeg har det nå. Spiller høyt da også, bare tenkte på om det var en magisk måte å koble det opp annerledes på :P Siter Volvo Amazon 1968 mod VW Passat 1.8 1997 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RamstadTech Skrevet August 2, 2007 Rapporter Share Skrevet August 2, 2007 Dersom du hadde brokoblet forsterkeren måtte du seriekoblet subbene til 4 ohm og derfor fått 900 watt og ikke 1200 som var ved 2 ohm. Siden forsterkeren ikke klarer yte det dobbelte ved 2 ohm som ved 4 ohm brokoblet går jeg ut fra at det er likegreit at subbene dine har den motstanden de har. Ergo får du ikke ut mer effekt ved å brokoble og du kan like gjerne ha det slik du har det. Da får du også stereosub. NB: Har du et kammer for kvart element i kassen? Det må du ha for å spille stereo. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noXelon Skrevet August 2, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 2, 2007 Har ei kasse for hvert element ja. Har kobla det opp som 2 kanalerq og i 2ohm på hvert element Siter Volvo Amazon 1968 mod VW Passat 1.8 1997 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RamstadTech Skrevet August 2, 2007 Rapporter Share Skrevet August 2, 2007 Good good. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet August 2, 2007 Rapporter Share Skrevet August 2, 2007 Effekten er selfølgeligt den same på dei 2 måtene å koble!! (2x450w eller 1x900w) Eg liker best å brukobla forsterker, slik at subbene får heilt likt signal. Sia basskassen har separate kammer for basselementa er det vel egentlig ikkje so nøye. so noXelon, du kan berre ha det sånn som du har det no. Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg