Gå til innhold

Åpent luftfilter...

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Jeg har ikke gjort så mye med innsug og utblås endaså jeg tenkte å starte med det første. Tenkte å montere et åpent konisk luftfiltrer. Har hørt at KD ikke skal være så bra og at K&N skal være bedre, men har også hørt mye tull med dette også, stemmer noe av det?

Er det noen som kan anbefale bra luftfilter, det er heller ikke et minus hvis de ser tøff ut også og lager grom lyd. Hovedsaken er i hvertfall at det fungerer skikkelig. Funksjon framfor utseende.

Noen som har erfaring med det som TSI selger? Merke osv. Det er filteret på dette bildet. http://www.tuning.no/Diverse_bilder...20filterkit.JPG

 

Er det noen som har erfaring med Auto-Style Serien som f.eks caprizone selger? Autostyle - Dynamic - Blitz Style

 

Jeg har ikke tenkt å kjøpe filterkit, bare filter med klemme. Luftslangen min er god nok og skulle det bli noe krøll, så kan jeg bare dra til en rørhandel. Det er i hvertfall biliigere.

EL DIABLO Alias Italiano Power

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har filter.. 3"(toms) riktignok. S$B!&(Bdet kan hende du m$B!&(Bjukse litt.. Selger de for 300.- s$B!&(Bdet er vel verdt et fors$BL(B.

Mvh. Marius

"It's not WHAT you know, it's WHO you know!"

 

1988 bmw 525 turbo (watch out)

1994 Nissan Skyline GTS-T (overnight parts from japan)

1992 Mazda Rx7 Type R (apexi, greddy, blitz, öhlins,haltech,REamamiya(selges) nå c-west++ ) Snart f***ing fast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det blir for enkelt å si, en motor med litt lungekapasitet i form av høyt turtall eller stort volum eller begge deler må ha masse luft, spesielt hvis den har høyt ladetrykk i tillegg, Men på en standard bil tror ikke jeg heller det skjer så mye, men grom lyd er ikke å forakte heller da :-),

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hersker Hans

Tror det blir for enkelt å si, en motor med litt lungekapasitet i form av høyt turtall eller stort volum eller begge deler må ha masse luft, spesielt hvis den har høyt ladetrykk i tillegg, Men på en standard bil tror ikke jeg heller det skjer så mye, men grom lyd er ikke å forakte heller da :-),

 

Var innom norhspeed for å sjekke filtere og høre litt om lysgass, sistnevnte er ikke aktuelt nå i hvertfall... Tilbake til filteret... spamspam Brede på Norhspeed mente at en vanlig bil ikke fikk mer enn ca 1 hk ekstra med et slikt filter, det var lyden som ble grommere...

EL DIABLO Alias Italiano Power

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men i tillegg til grom lyd mEdere ikke glemme at det merkes godt pEbensinforbruket! Jeg har Bmw 325i. Gikk ned 2-3dl pEmila ved bykjøring.... Gjør godt i lommeboka det da. :D

"It's not WHAT you know, it's WHO you know!"

 

1988 bmw 525 turbo (watch out)

1994 Nissan Skyline GTS-T (overnight parts from japan)

1992 Mazda Rx7 Type R (apexi, greddy, blitz, öhlins,haltech,REamamiya(selges) nå c-west++ ) Snart f***ing fast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har erfaring med Auto-Style Serien som f.eks caprizone selger? Autostyle - Dynamic - Blitz Style

 

hei etter jeg fikk på dette filteret hev jeg det andre K&N filteret mitt.

 

autostyle sitt var så mye bedre på alle plasser, både når det gjelder lyd og finish.

 

anbefaler autostyle sine filter MYE!

 

dette filteret står i min 320i E36.

 

K&n filteret var så mye mindre og så bare dødt ut.

 

autostyle sine filter et større, har mer crom og flott finish + det laget mye penere lyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår