Gå til innhold

Vidunderolje for eleminering av ventilklappring?

Ranger emnet


Buurn

Anbefalte innlegg

Heisann! Jeg har en Ford Mondeo med seriøs ventilklappring. Har hørt snakk om diverse oljer, men kan ikke huske hva for slag eller merke det var snakk om. Lurer da på om det er noe som kan gi meg noen tips om hvilke oljer som fungerer best. Kanskje egne erfaringer med seriøs tikking som er blitt borte ved bruk av "den rette" olja.

Audi Coupe GT 84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Sats på QMI behandlinga du, den er super.

 

Fullstendig bortkastede penger, motor-rensen og pakningsfornyeren er bra men tilsettningstoffene akkurat like mye humbug som alle andre mirakelkurer. Om en motor hydrauliske løftere kakler så bruker du enten feil olje eller du trenger nye deler.

 

Vi har via jobben testet alle QMI-produktene og flere andre merker på motorer fra 1,6Golf til Caterpillar 3516B(ca 2000hk-1800RPM). Legg de pengene i olje med rett spec i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullstendig bortkastede penger, motor-rensen og pakningsfornyeren er bra men tilsettningstoffene akkurat like mye humbug som alle andre mirakelkurer. Om en motor hydrauliske løftere kakler så bruker du enten feil olje eller du trenger nye deler.

 

Vi har via jobben testet alle QMI-produktene og flere andre merker på motorer fra 1,6Golf til Caterpillar 3516B(ca 2000hk-1800RPM). Legg de pengene i olje med rett spec i stedet.

 

Kunne ikke sagt det bedre selv! For ikke lenge siden så jeg en test av et oljetilsetningsprodukt. Resultatet var meget urovekkende, oljas egenskaper var på vesentlige punkter kraftig forandret etterpå. Klaprer ventilløfterne ved bruk av riktig olje så er løfterne utslitt. Bytt løftere!

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser juba og Reodor F og høyner med http://www.carbibles.com/snakeoil.html. Les også http://www.carbibles.com/engineoil_bible.html og de andre biblene hans.

Når du har lest deg mett anbefaler jeg deg å donere. Det skal jeg. :thumb Ser han har jobba hardt og utviklet og utvidet siden veldig mye siden sist jeg var innom.

 

PS! Klarer du å glemme linken hans ligger den i sticky'en her. :)

 

PPS! Jeg leste litt på QMI siden i morres og merket meg to ting;

1) Den ser meget amerikansk ut.

2) Luriumene dems inneholder teflon.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rensemiddel for å fjærne avleiringer fungerer uansett. Det virker temmelig logisk at lukking av ventilene blir treigt når hullet oljen skal komme gjennom er halvparten så stort som det skal være.

Om sånn super lurium oljetilsetning har positiv eller negativ virkning er vel alt etter produkt. Viss en produsent har funne ut en måte å få teflonen til å legge seg på sylinderveggene og bli værende så er vel det bra, men jeg ser og grunn til å stusse ved innvirkninen det har på oljen sin egen virkning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rensemiddel for å fjærne avleiringer fungerer uansett. Det virker temmelig logisk at lukking av ventilene blir treigt når hullet oljen skal komme gjennom er halvparten så stort som det skal være.

Om sånn super lurium oljetilsetning har positiv eller negativ virkning er vel alt etter produkt. Viss en produsent har funne ut en måte å få teflonen til å legge seg på sylinderveggene og bli værende så er vel det bra, men jeg ser og grunn til å stusse ved innvirkninen det har på oljen sin egen virkning.

 

Rensemidler renser nok, men det gjør dagens oljer selv også. De er tilsatt additiver som skal løsne smuss og holde det flytende slik at det kan transporteres til filteret. En ulempe ved overdreven bruk av rensemidler er at de kan redusere oljas beskyttelse i startøyeblikket og dermed kan forårsake motorhavarier.

 

Selv om det finnes bøttevis av luriumprodukter består de i hovedsak av enten PTFE eller Sink. Ingen av disse er uten bivirkninger, men førstnevnte er nok mest skummel. Testen Briggs and Stratton utførte viste jo at motoren med lurium i olja fikk skader i sylinderløpene etter at de hadde kjørt en "No oil" test. Noe motoren uten lurium ikke fikk. Begge motorene fikk forøvrig lagerskader.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rensemidler renser nok, men det gjør dagens oljer selv også. De er tilsatt additiver som skal løsne smuss og holde det flytende slik at det kan transporteres til filteret. En ulempe ved overdreven bruk av rensemidler er at de kan redusere oljas beskyttelse i startøyeblikket og dermed kan forårsake motorhavarier.

 

Selv om det finnes bøttevis av luriumprodukter består de i hovedsak av enten PTFE eller Sink. Ingen av disse er uten bivirkninger, men førstnevnte er nok mest skummel. Testen Briggs and Stratton utførte viste jo at motoren med lurium i olja fikk skader i sylinderløpene etter at de hadde kjørt en "No oil" test. Noe motoren uten lurium ikke fikk. Begge motorene fikk forøvrig lagerskader.

 

Som importør av finner jeg det smakløst at en uttaler seg så skråsikkert om et produkt før en undersøker i hvert noen av fakta. Vår nettsider kan svare på alle de negative tingene som blir nevt. Les bl.annet denne: http://www.briggsandstratton.com/display/router.asp?DocID=98789

Her vises det at Brigg and Stratton bruker PTFE i sine motorer.

Ellers så kan du lese om hvordan svindel blir avslørt her:http://www.qmi.no/Kataloger.html

For ca. 1 år siden ble QMI kjøpt opp an et av verdens største kjemikaliefirmaer. Du som skal være Peter Smart burde vite at PTFE eller Teflon som DuPont har som varemerke blir brukt overalt idag. Produktet er ikke billig men løser en rekke problemer. Vi selger også verdens beste smøreolje for biler, se: www.royalpurple.no

Med vennlig hilsen

QMI SCANDINAVIA

Thor Johansen

Ps.: Det Norske Veritas går god for at produktet ikke er et lurium. Se: http://www.qmi.no/DNV.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som importør av finner jeg det smakløst at en uttaler seg så skråsikkert om et produkt før en undersøker i hvert noen av fakta. Vår nettsider kan svare på alle de negative tingene som blir nevt. Les bl.annet denne: http://www.briggsandstratton.com/display/router.asp?DocID=98789

Her vises det at Brigg and Stratton bruker PTFE i sine motorer.

Ellers så kan du lese om hvordan svindel blir avslørt her:http://www.qmi.no/Kataloger.html

For ca. 1 år siden ble QMI kjøpt opp an et av verdens største kjemikaliefirmaer. Du som skal være Peter Smart burde vite at PTFE eller Teflon som DuPont har som varemerke blir brukt overalt idag. Produktet er ikke billig men løser en rekke problemer. Vi selger også verdens beste smøreolje for biler, se: www.royalpurple.no

Med vennlig hilsen

QMI SCANDINAVIA

Thor Johansen

Ps.: Det Norske Veritas går god for at produktet ikke er et lurium. Se: http://www.qmi.no/DNV.html

 

Og du som importør burde vite at DuPont selv har sagt at PTFE ikke er egnet som oljetilsetning i forbrenningsmotorer. Dessuten er ikke dette et forum hvor du som har økonomiske interesser i et størst mulig salg av QMI bør uttale deg!

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les bl.annet denne: http://www.briggsandstratton.com/display/router.asp?DocID=98789

Her vises det at Brigg and Stratton bruker PTFE i sine motorer.

 

Å henvise til Briggs & Strattons PTFE-belegg på stempeltoppen for dermed å legitimere bruk av PTFE i flytende form blir omtrent like serøst som om at Tefal skulle anbefale PTFE utblandet i matolja siden de har "slip-let"-belegg med PTFE i sine kjeler.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå må vi også tenke på om trådstarter bare var ute etter noe som fjerner/minsker tikkinga på billigst og enklest mulig måte(noe jeg tror),eller om han var ute etter å høre at han må overhale motoren... Er ikke alle biler som er verdt å koste så mye på...

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår