Gå til innhold

råkjøring i sunndal ;)

Ranger emnet

TG1

Anbefalte innlegg

• Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Originally posted by henningl

...og for det andre er det forskjell på kvartmil og quartermile :rolleyes:

Er det? Trodde kvartmil bare var en direkte norsk oversettelse av quartermile. Iaf. er det 0-402 meter det snakkes om.

Men jeg skjønner ikke hva det har med saken å gjøre. Det var jo fryktelig høy fart, opptil 260km/t, det er snakk om og det får du ikke på "kvartmila"!

Skulle vært en tur til den tunellen tror jeg! :D

OZzzt

OZzzt zzzz

93 Audi S2 coupe - Powered by ES-tuning

http://www.team-quattro.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by henningl

"enkelte av bilene tar den berømte kvartmila på 14 sekunder".. For det første er ikke 14 sekunder så enormt kjapt igrunn, og for det andre er det forskjell på kvartmil og quartermile :rolleyes:

er det det? trudde det var det samme jeg.. ikke en kvart mil og en kvart mile altså men når folk sier kvartmil mener de vel 402.33 meter vel?

- '72 Datsun 240z rb26dett

- '91 Skyline gts-t rb26dett

x '84 Nissan Silvia s12

x '86 Nissan Bluebird Turbo

x '89 Nissan 200sx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by lordbongo

ja det er vell forskjell på 250meter å 402 meter

14 sekunder på en kvart MIL (250meter) er jo tregt det men det

er jo ikke så raskt på en quartermile (402 meter) heller da;)

jon

En kvart mil bør no være 2.500 meter, og 14 sekunder på det er heller raskt! :D

Jepp, litt av no biler de har i Sunndalen!

OZzzt

OZzzt zzzz

93 Audi S2 coupe - Powered by ES-tuning

http://www.team-quattro.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja selvfølgelig men sånn jeg oppfatter det så mener folk 402 meter når de sier kvartmil i denne sammenhengen.. kjører den 2,5 kilometer på 14 sek er det faen meg raske biler :)

edit: dette inlegger var ment til henningl.. så ikke at de andre hadde skrevet inn noen ting jeg :) ble hvertfall mye av det samme...

- '72 Datsun 240z rb26dett

- '91 Skyline gts-t rb26dett

x '84 Nissan Silvia s12

x '86 Nissan Bluebird Turbo

x '89 Nissan 200sx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Schlasken

ja selvfølgelig men sånn jeg oppfatter det så mener folk 402 meter når de sier kvartmil i denne sammenhengen.. kjører den 2,5 kilometer på 14 sek er det faen meg raske biler :)

edit: dette inlegger var ment til henningl.. så ikke at de andre hadde skrevet inn noen ting jeg :) ble hvertfall mye av det samme...

I bilmiljøet vet de fleste hva en kvartmil er ja.. men tenk på hvem som leser avisen og ser den forsiden da? hvor mange tror du tolker kvartmil til 2500 meter, og hvor mange tolker det til 402 meter?

Stakkars gamle mennesker væter jo stolen sin bare ved tanken på at ungdommene i sundalen kjører 2.5 kilometer på 14 sekunder! hehe ;)

Hostmaster http://www.200sx-ogn.org

-----

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.... Dette vet jeg ingen ting om :D

Å 260 er vel ikke rekorden i tunellen heller.. :rolleyes:

hehe.. Men hva har kvartmila med dette å gjøre egentlig ?? Har ikke hørt om at den er blitt kjørt inne i tunnelen, den kjøres andre plasser. Men 14(.16) sekunder gjør no jeg å.. Å jeg kjører med orginal bil.. Vet om folk som ikke er langt over 13tallet..

Men som sagt så blir den kjørt i tryggere omgivelser..

Å de fleste fete bilene er jo på forumet hær.. Men er blant annet en VÆRSTING saab under oppbygging hær, i tilleg til en del andre prosjekt.. :cool:

Subaru Impreza Drivers Club Norway

www.impreza.sunndal.nu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Code-Man

hmm.... Dette vet jeg ingen ting om :D

Å 260 er vel ikke rekorden i tunellen heller.. :rolleyes:

hehe.. Men hva har kvartmila med dette å gjøre egentlig ?? Har ikke hørt om at den er blitt kjørt inne i tunnelen, den kjøres andre plasser. Men 14(.16) sekunder gjør no jeg å.. Å jeg kjører med orginal bil.. Vet om folk som ikke er langt over 13tallet..

Men som sagt så blir den kjørt i tryggere omgivelser..

Å de fleste fete bilene er jo på forumet hær.. Men er blant annet en VÆRSTING saab under oppbygging hær, i tilleg til en del andre prosjekt.. :cool:

Tja.. hva kan man si? :D

De har jo bare feile opplysninger her i denne reportasjen da men..

-Toppfart rekorden er feil..

-"De beste klarer ned mot 14 sek på kvartmila" hehe, feil..

-"Alt under 20 sek på kvartmila er bra" HAHAHAHAHAHAHAHA!!

-"De står på hver side av tunnelen med mobil" Har jeg ALDRI hørt om da men..

Det jeg ble forbanna på, er at en eller annen snørrunge synes dette er tøft, og at han/de er stolte av å sitte med noen få opplysninger. Smart å gå til avisa? neppe..

Her er forsiden innscannet for dere:

post-343-13804850247933_thumb.jpg

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider