Gå til innhold

råkjøring i sunndal ;)

Ranger emnet

TG1

Anbefalte innlegg

• Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Originally posted by FireFly

:cool:

Første "rekord" ble vel satt et par dager etter at tunnelen ble åpnet har jeg hørt. 280 med Svensk fabrikat......

På en km med stillestående start det? ...eller toppfart inne i tunellen?

OZzzt zzzz på vei til Våler soon...

OZzzt zzzz

93 Audi S2 coupe - Powered by ES-tuning

http://www.team-quattro.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm.. fetteren til en klasseveninne av meg "testa toppfarten" i en tunell en gang.... han var grønnsak i en uke, så døde han. Bilen så ut som en raspeball/kompe/whatever..

mao: skjønner ikke folk som gjør slikt i tuneller jeg? dersom det går gale går det jo rett strake veien til helvete? man treffer ene veggen, spretter over og treffer andre, spretter tilbake igjen.. bilen blir rundt som en ball før den stopper! Nei, skal det kjøres fort så gjør det et sted med tynn vegetasjon istedenfor steinvegger. Stoppen blir litt mykere og mer rettlinjet... :rolleyes:

Hostmaster http://www.200sx-ogn.org

-----

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by FireFly

:cool:

Det er snakk om 400Meter ja....

Første "rekord" ble vel satt et par dager etter at tunnelen ble åpnet har jeg hørt. 280 med Svensk fabrikat......

Men det blir uansett dumt å tipse avisa om det...

Ikke engang et flaxlodd å få for det..

Ikke vet jeg hvem du er, og ikke vet jeg hvor du har tallene og infoen ifra, men det har aldri vært noen svensk bil oppe i 280km/t der inne! og det heter ikke 400m.. 402,33m.. ;)

Den første rekorden på over 200, ble til og med tatt før tunnellen åpnet! :D

Jeg har ikke kjørt så fort i tunnellen, og kommer heller ikke til å prøve på det. Er enig med henningl der. Men jeg kjenner miljøet her på stedet og omegn ganske så godt, å det er ikke så mange "fartsrekorder" som ikke blir fortalt rundt omkring her..!

Verst er vel det at det gikk rykter om at det var en motorsykkel som hadde kjørt i 285km/t der inne.. En fra romsdal.. Men det ryktet forble et rykte.. Ingen ville inrømme det der ute.. Bra er nå det, for DET hadde vært galskap det..

Ikke kødd for mye med kjøringa inne i tunnellen.. Dere aner ikke hvilke rare luftstrømmer som kan finnes der inne!

Politiet her på stedet tror at "vi gutta" er der inne flere ganger for uka nå, virker det som.. :) Det er vi da ikke!! (jeg vet ikke av et eneste tilfelle av organisert grisekjøring der inne engang!) Men det som er tilfelle, er jo at det er et par utskudd (som ikke politiet ønsker å ta engang!) som driver/drev med denne fartskjøringa. De kan ikke sammenlignes mot de av oss som prøver å ta motorsport og bilintresse alvorlig!

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ola

Ikke vet jeg hvem du er, og ikke vet jeg hvor du har tallene og infoen ifra, men det har aldri vært noen svensk bil oppe i 280km/t der inne! og det heter ikke 400m.. 402,33m.. ;)

Den første rekorden på over 200, ble til og med tatt før tunnellen åpnet! :D

Jeg har ikke kjørt så fort i tunnellen, og kommer heller ikke til å prøve på det. Er enig med henningl der. Men jeg kjenner miljøet her på stedet og omegn ganske så godt, å det er ikke så mange "fartsrekorder" som ikke blir fortalt rundt omkring her..!

Verst er vel det at det gikk rykter om at det var en motorsykkel som hadde kjørt i 285km/t der inne.. En fra romsdal.. Men det ryktet forble et rykte.. Ingen ville inrømme det der ute.. Bra er nå det, for DET hadde vært galskap det..

Ikke kødd for mye med kjøringa inne i tunnellen.. Dere aner ikke hvilke rare luftstrømmer som kan finnes der inne!

Politiet her på stedet tror at "vi gutta" er der inne flere ganger for uka nå, virker det som.. :) Det er vi da ikke!! (jeg vet ikke av et eneste tilfelle av organisert grisekjøring der inne engang!) Men det som er tilfelle, er jo at det er et par utskudd (som ikke politiet ønsker å ta engang!) som driver/drev med denne fartskjøringa. De kan ikke sammenlignes mot de av oss som prøver å ta motorsport og bilintresse alvorlig!

Kunne ikke ha sagt det bedre sjøl :)

Subaru Impreza Drivers Club Norway

www.impreza.sunndal.nu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 months later...

Jeg har prøvd å "ta en Herbie" i tunnelen på E6 sørover fra Tusenfryd i en 205. Bilen traff venstre side av tunnelen først og fikk en KJEMPE kontra inn i motsatt fjellvegg, klatret 3 m opp på fjellveggen og landet på taket, sklei bortover på taket , traff "fortøuet" og landet på hjula. Det er ikke å anbefale!!!! Selv om jeg kjørte pent i ca. 90-100 ble bilen uoffisielt kåret til den nest mest vraka på biloppsamlingsplassen (den som "vant" var fra en front til front på E6). Vi kom heldigvis veldig bra ifra smellen, var 3 stk. i bilen og det var bare meg som ble brakk kravebeinet. :rolleyes:

1973 Mini Van

1988 Pug 405 MI16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Code-Man

hmm.... Dette vet jeg ingen ting om :D

Å 260 er vel ikke rekorden i tunellen heller.. :rolleyes:

hehe.. Men hva har kvartmila med dette å gjøre egentlig ?? Har ikke hørt om at den er blitt kjørt inne i tunnelen, den kjøres andre plasser. Men 14(.16) sekunder gjør no jeg å.. Å jeg kjører med orginal bil.. Vet om folk som ikke er langt over 13tallet..

Men som sagt så blir den kjørt i tryggere omgivelser..

Å de fleste fete bilene er jo på forumet hær.. Men er blant annet en VÆRSTING saab under oppbygging hær, i tilleg til en del andre prosjekt.. :cool:

Værsting-saab? hvor? HVOR?? HVEM?? bilder? linker?

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by s2kongen

mopedkjørerne på sunndal klarer ikke engang å holde rekorden i sin egen tunnel, var en tur i sunndal i september og dro lett 260 i tunnelen 13.30 en fredag. hilsen en turist!!

Viste ikke at det var egen rekord for moped eller jeg da :p

Høhøhø :D *se for seg pæt'en med Naws på*

off turister høhhhøhøhøh

Memb. of No Brain Racing Team

'93 Nissan 200sx s13

Styremedlem http://www.200sx-ogn.org

Admin på http://www.club-honda.org

Lenke til kommentar
Del på andre sider