Gå til innhold

Litt testing av produkter på Rød 93' 323 GT-R

Ranger emnet


Nox

Anbefalte innlegg

Har handla en god del stasj på AG i det siste og har prøvd endel av dem med godt resultat på flere biler, men uten bilder.

Mazdaen har nå stått på bukker i snart 2 mnd pga girkasseovhaling\forsterking. Hadde planer om å vente til den var på veien igjen med å behandle den, men ble for utålmodig.

Har bare tatt ene siden av bilen og baksiden(ikke tak)

 

Slik så hele bilen ut:

6.jpg5.jpg4.jpg

Produkter:

megs Gold class shampoo

Megs clay kit

scracht X

MG#85

Duragloss Rubber & Flat Black Dressing (RBD) #271

Duragloss #105

Pinnacle liquid souveran

Biltema DA maskin med Hvite og oransje cyclo pads

 

Hva gjorde jeg:

Vasket med meguiars gold class shampo og meguiars wash mitt etter å ha skummet ned bilen og spylt av.

Clayet den siden av bilen jeg skulle behandle med meguiars quik clay kit.

Smurte på Duragloss plastfornyer på svart plast. ser bra ut men vet ikke ennå hvor lenge..

Før mitt eie har ikke bilen sett mye TLC med tanke på lakk, så denne har oksidert endel.. Endel riper har også oppstått så jeg bestemte meg for å bruke MG#85 selv om jeg ikke har fått kjøpt meg sirkulær maskin ennå. Med max hastighet på biltema maskina med oransje (grove "cutting" pads) gikk dette helt utmerket selv om det tok lengre tid enn det ville med en sirkulær maskin. ikke noe problem å bryte det ned. Fordelen med MG 85 kontra andre jeg har prøvd var at det knapt var noe overflødig voks å ta av etterpå. Denne var helt utrolig på riper, svirls og andre skader i lakken. Prøvde også scratch x på noen riper først med mindre vellykket resultat. Brukte dog dette der jeg ikke kom til med maskin.

Så var det på tide med voks. Truhaa har jo skrytt volsomt av duragloss 105 med pinnacle liquid souveran på topp og dette ble jo meget bra:)

Felgene gjorde jeg ikke noe med idag så ignorer disse..

8.jpg7.jpg3.jpg2.jpg1.jpg

-Mazda 323 GTR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår