Gå til innhold

Bremser på Saab 9000

Ranger emnet


kaffi

Anbefalte innlegg

Hei var å såg på en saab 9000 da jeg prøvde å nødbremse (brå bremse) da jeg gjorde dette synst jeg den virka daff i bremsinga, Det skal sies jeg er ikke vandt med ABS men synst virkelig at min nåværende bil Mazda 626 har bedre bremser før hjulene låser seg.

Er dette normalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis abs'en slo inn så har du maks bremsekraft, på de hjulene bremsene fungerer på. Dårlige dekk?

er ofte forskjellig følelse i pedalen på ulike biler. kan hende du har gammel bremseveske eller luft i systemet, dette gir ofte en daff følelse.

1998 940 GL

1992 740 SE(turbo) solgt

1991 740 GL solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så lenge den ikke trekker til siden når du bremser, så fungere nok alt som det skal. saab 9000 er jo en større og tyngre bil enn 626. åssen er det med dekkdimensjoner? et bredere dekk vil gi større kontaktflate og høyere friksjon mot underlaget.

1998 940 GL

1992 740 SE(turbo) solgt

1991 740 GL solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo væra dårlige dekk. (ja eg veit dei var nye, men kan jo væra dårlige for det! (drittdekk))

Gammel bremsevæska

Dårlige bremseklosser

Luft i systemet

+ sikkert mange andre ting

Og bilen er vel tung (har vel litt å sei det og)

 

Når det gjelder dekkdimesjon:

205/65-15

 

205 er bredden på dekket. (i millimeter)

65 er profilen (høgden) Er i prosent av bredden (65% av 205mm i dette tilfellet)

15 er i tommer og angir felgstørrelsen

(ikkje verdens beste forklaring, men eg satser på ut forstår det)

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår