Gå til innhold

Prev. bagasjerom annlegg!

Ranger emnet


Celica lover

Anbefalte innlegg

Har planer om å få meg en bil snart, og derfor har jeg tenkt på planlegge litt... Jeg har laget noen tegninger som jeg håper jeg får noe respons på...

vampire4.jpg

Har et consept om å lage rør inn i basskassa med vifter inn til forsterkeren for kjøling... vet det sikkert ikke er noe vits, men det ser fett ut... om jeg gidder, så skal jeg putte speil i hele greia også!

Blueleddatavifte.jpg

4 av disse blue led viftene...

neon.jpg

2 av disse neon rørene...

vampire6.jpg

skal ha en pleksiglass plate som topp, så man ser inni hele greia...

vampire9.jpg

Rørene ut til basskasse...

vampire14.jpg

Rørene opp til basskassa...

vampire16.jpg

vampire15.jpg

vampire18.jpg

Her er sub kassa... ikke helt etter mål etter som at jeg ikke har noe bagasjerom eller subber... PS. KOMMER!!!

vampire19.jpg

Baksiden hvor man kan se rørene til forsterkeren...

vampire20.jpg

Jeg forventer meg mange komentarer hvor det står hvor meningsløst viftene er, men hva skal man gjøre?!

MVH.

Celica Lover

:D

Les signaturreglene: www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 216
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skal rørene til vifta gå inn i subkassa?? Kjølevifter er greit nok, men hvorfor i alle dager skal du ha di i sammenheng med sub'n, skape undertrykk eller overtrykk i kassa? Tror nok ikke det har noen gode akustiske egenskaper.. Og tror heller ikke viftene kommer til å leve lenge når du guffer på og elementene dytter og drar lufta inn og ut av refleksrøra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal rørene til vifta gå inn i subkassa?? Kjølevifter er greit nok, men hvorfor i alle dager skal du ha di i sammenheng med sub'n, skape undertrykk eller overtrykk i kassa? Tror nok ikke det har noen gode akustiske egenskaper.. Og tror heller ikke viftene kommer til å leve lenge når du guffer på og elementene dytter og drar lufta inn og ut av refleksrøra..

 

Har tenkt på dette... jeg ville bare ikke at rørene skulle gå til et sted med fukt eller støv... noen andre steder som dere vet om?!

Les signaturreglene: www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Istedet for å la røret ende inni kassa kan du jo trekke røret tvers gjennom kassa og la de komme opp og ut der de andre refleksrøra er tegna inn?

 

Når det gjelder støv så er det jo bare å montere et støvfilter inni røret, dame strømpebukse funker fint til sånn. trenger jo ikke være synlig heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Har du fått testet den forsterkeren? Har sett den samme på Price i Drammen, men er VELDIG skeptisk til alt som er billig :P

Har kjøpt 6,5" "3-veis" i samme merke, men har ikke fått montert dem enda siden jeg plutselig fikk meg en annen bil å montere anlegg i, men dem spiller greit i friluft :)

 

hehe... jaja, bruker forsterkeren daglig jeg! den er faktisk helt passe med tanke på rms. watt og sånn... skal koble:

2stk 6x9" , 4stk 6,5" og 2stk 12" subber på den... ( har ikke kjøpt sub enda!) :)

Les signaturreglene: www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår