Celica lover Skrevet August 2, 2007 Rapporter Share Skrevet August 2, 2007 Har planer om å få meg en bil snart, og derfor har jeg tenkt på planlegge litt... Jeg har laget noen tegninger som jeg håper jeg får noe respons på... Har et consept om å lage rør inn i basskassa med vifter inn til forsterkeren for kjøling... vet det sikkert ikke er noe vits, men det ser fett ut... om jeg gidder, så skal jeg putte speil i hele greia også! 4 av disse blue led viftene... 2 av disse neon rørene... skal ha en pleksiglass plate som topp, så man ser inni hele greia... Rørene ut til basskasse... Rørene opp til basskassa... Her er sub kassa... ikke helt etter mål etter som at jeg ikke har noe bagasjerom eller subber... PS. KOMMER!!! Baksiden hvor man kan se rørene til forsterkeren... Jeg forventer meg mange komentarer hvor det står hvor meningsløst viftene er, men hva skal man gjøre?! MVH. Celica Lover :D Siter Les signaturreglene: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Celica lover Skrevet August 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 3, 2007 Lurer også på det med lydisolering... gjør man det bare for at det ikke skal skrangle pg lage dure lyder? Siter Les signaturreglene: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyreX Skrevet August 3, 2007 Rapporter Share Skrevet August 3, 2007 Interessant.. Tror jeg må lære meg sketchup. Siter - Volvo V70 '05 2.0T - Volvo 240 '83 B23A/M46 x Nissan Sunny 1.6 SLX x Suzuki RMX '04 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Celica lover Skrevet August 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 3, 2007 det er ikke google sketchup... programmet heter Solid edge! mye mere detaljert! Siter Les signaturreglene: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyreX Skrevet August 3, 2007 Rapporter Share Skrevet August 3, 2007 aah riktig. Så ihvertfall bra ut, og jeg likte opplegget med kjøleviftene. Tror det vil funke jeg. Siter - Volvo V70 '05 2.0T - Volvo 240 '83 B23A/M46 x Nissan Sunny 1.6 SLX x Suzuki RMX '04 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
phax. Skrevet August 3, 2007 Rapporter Share Skrevet August 3, 2007 Skal rørene til vifta gå inn i subkassa?? Kjølevifter er greit nok, men hvorfor i alle dager skal du ha di i sammenheng med sub'n, skape undertrykk eller overtrykk i kassa? Tror nok ikke det har noen gode akustiske egenskaper.. Og tror heller ikke viftene kommer til å leve lenge når du guffer på og elementene dytter og drar lufta inn og ut av refleksrøra.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyreX Skrevet August 3, 2007 Rapporter Share Skrevet August 3, 2007 Veldig godt poeng, tenkte jeg ikke helt på.. Burde gå en annen plass. Siter - Volvo V70 '05 2.0T - Volvo 240 '83 B23A/M46 x Nissan Sunny 1.6 SLX x Suzuki RMX '04 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Celica lover Skrevet August 4, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 4, 2007 Skal rørene til vifta gå inn i subkassa?? Kjølevifter er greit nok, men hvorfor i alle dager skal du ha di i sammenheng med sub'n, skape undertrykk eller overtrykk i kassa? Tror nok ikke det har noen gode akustiske egenskaper.. Og tror heller ikke viftene kommer til å leve lenge når du guffer på og elementene dytter og drar lufta inn og ut av refleksrøra.. Har tenkt på dette... jeg ville bare ikke at rørene skulle gå til et sted med fukt eller støv... noen andre steder som dere vet om?! Siter Les signaturreglene: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
phax. Skrevet August 4, 2007 Rapporter Share Skrevet August 4, 2007 Istedet for å la røret ende inni kassa kan du jo trekke røret tvers gjennom kassa og la de komme opp og ut der de andre refleksrøra er tegna inn? Når det gjelder støv så er det jo bare å montere et støvfilter inni røret, dame strømpebukse funker fint til sånn. trenger jo ikke være synlig heller. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
infested Skrevet August 6, 2007 Rapporter Share Skrevet August 6, 2007 men att luften går til subbwofferene.. trur ejg vil ta knekken på viftene med en gang.. la dem heller gå ut i det fri (bagasjerommet) :).. tre en tennissokk over røret med en strikk rundt og legg røret ett sted som det ikke synes... Siter Mvh Thomas Holmedal Team Lydtrykk.no thomas.eargasm@hotmail.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Celica lover Skrevet August 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 6, 2007 gode svar! jeg får se hvor de kan gå når jeg får sett bagasjerommet... (kan hende jeg skal montere det i en civic...) Siter Les signaturreglene: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Celica lover Skrevet August 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 15, 2007 Kjøpte noen deler til prosjektet... kjøpte litt tre Et speil og neon lys fiksa også noen hull til ledningene! Siter Les signaturreglene: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fukaniso Skrevet August 19, 2007 Rapporter Share Skrevet August 19, 2007 Har du fått testet den forsterkeren? Har sett den samme på Price i Drammen, men er VELDIG skeptisk til alt som er billig :P Har kjøpt 6,5" "3-veis" i samme merke, men har ikke fått montert dem enda siden jeg plutselig fikk meg en annen bil å montere anlegg i, men dem spiller greit i friluft :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Celica lover Skrevet August 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 19, 2007 Har du fått testet den forsterkeren? Har sett den samme på Price i Drammen, men er VELDIG skeptisk til alt som er billig :PHar kjøpt 6,5" "3-veis" i samme merke, men har ikke fått montert dem enda siden jeg plutselig fikk meg en annen bil å montere anlegg i, men dem spiller greit i friluft :) hehe... jaja, bruker forsterkeren daglig jeg! den er faktisk helt passe med tanke på rms. watt og sånn... skal koble: 2stk 6x9" , 4stk 6,5" og 2stk 12" subber på den... ( har ikke kjøpt sub enda!) :) Siter Les signaturreglene: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fukaniso Skrevet August 19, 2007 Rapporter Share Skrevet August 19, 2007 Bruker du Vampire til høyttalere også? Har sett en rimelig bra 12" sub fra dem, og faktisk rimelig bra vekt på den. Har stor aluminiumsramme og stor magnet. Tenkte å kjøpe ett par sånne selv, men som sagt rimelig skeptisk hehe.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg