Gå til innhold

Type merking på Holleygasser..

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Utifra linkene her så er den ene gasseren jeg har en 800, mens den andre finnes ikke engang?!

Nei, fant heller ingen nr på den "veggen" som beskrevet.. Men nedenfor, på anleggsflata der filteret monteres. Rett på innsiden av den ringen til pakningen sto det for eksempel 6 R 5696 B med en sånn oval sirkel rundt de 4 talla..

 

Og helt foran på gasseren på selve spjeldhuset sto det en masse tallkoder og bokstaver. De eneste 4 som skillte seg ut der var 1639. Dette er tallene jeg fant på den gasseren som ikke var å finne på noen av de listene..

 

Det er den gasseren som for øyeblikket står på Camaroen min, og det hadde jo vært litt kjekt å visst hva det var for gasser helt eksakt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er en illustrasjon på hvor nr kan være

 

http://www.cfiworld.com/everythingcarbs/antique/carb-id-num/holley.htm

 

legg inn et bilde av den du ikke får identifisert

 

Ja skal se om jeg greier å få lagt inn bilde av den iløpet av dagen.. Men utifra ovenstående link med bilder ser det ut som det må være Model Nr 4150 eller 4160 jeg har. Det er de eneste som ligner i det hele tatt.. Begge gasserne jeg har ser forresten helt like ut utseendemessig.

Jeg mener nr 4160 ligner aller mest, men er litt usikker.. Skal få rota meg i garasjen med kamera så fort jeg får tid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting jeg lurer på.. På gasseren som står i Camaroen min er spjeldet låst fast i full åpning? Greit nok så stopper motoren tvert eller begynner å gå vondt med en gang jeg prøver å stenge det litt. Men er dette normalt på tomgang?? Jeg trodde dette spjeldet skulle styres av pådraget og stå bare litt åpent ved tomgang?! Er jeg på bærtur nå?? Har ikke så mye kjennskap til gassere generellt, men ser jo at mekanikken til dette spjeldet er kilt fast med hensikt..

Men det er ingen problemer med det altså, for motoren går helt fint over hele registeret og bruker egentlig ganske lite bensin i forhold til størrelsen.

Det var bare et spørsmål av ren nysgjerrighet.. :happyhappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er chocke spjeldet det der, er butterfly'sa på undersiden av forgasseren som beveger seg ved gasspådrag

 

Ja selvsagt.. Dumme meg! :knock:

Det visste jeg jo, har jo faktisk fiklet med choken på en Weber en gang for lenge siden.. Skjønner ikke selv hva jeg egentlig tenkte på nå. imstupid

Men takker for svar, går og gjemmer meg.. :flushit:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår