Stig73CamaroZ28 Skrevet August 2, 2007 Rapporter Share Skrevet August 2, 2007 Hvor på Holleygasseren skal man lete for å finne ut hvilken str den er egentlig? Står det ikke et nr utenpå disse som beskriver om det er 650- 750 osv osv?? Har to slike forgassere, og de eneste talla jeg kan finne utenpå disse er "P 69" på den ene og "P 80" på den andre?! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lulle Skrevet August 2, 2007 Rapporter Share Skrevet August 2, 2007 hvis du ser forran på gassern på "veggen" mellom fremste og bakertste port. så er det slått inn et 4 sifret nr. det sitter som vanligst oppe på "veggen", men det er bare nomre på gassern. hør med en forhandler, de kan finne ut hva du har. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V8power Skrevet August 2, 2007 Rapporter Share Skrevet August 2, 2007 Før stod det oversikt her men siden er visst ikke oppe lengre. http://www.mortec.com. Du finner sikkert noe på Holley.com el. Siter 1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt 1968 Oldsmobile 98 Convertible 1968 Buick Skylark 2dht prosjekt 1969 Dodge Charger 440 1978 Chevrolet Corvette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet August 2, 2007 Rapporter Share Skrevet August 2, 2007 http://www.holley.com/data/TechService/Technical/Carb%20Numerical%20Listing.pdf Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig73CamaroZ28 Skrevet August 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 3, 2007 Utifra linkene her så er den ene gasseren jeg har en 800, mens den andre finnes ikke engang?! Nei, fant heller ingen nr på den "veggen" som beskrevet.. Men nedenfor, på anleggsflata der filteret monteres. Rett på innsiden av den ringen til pakningen sto det for eksempel 6 R 5696 B med en sånn oval sirkel rundt de 4 talla.. Og helt foran på gasseren på selve spjeldhuset sto det en masse tallkoder og bokstaver. De eneste 4 som skillte seg ut der var 1639. Dette er tallene jeg fant på den gasseren som ikke var å finne på noen av de listene.. Det er den gasseren som for øyeblikket står på Camaroen min, og det hadde jo vært litt kjekt å visst hva det var for gasser helt eksakt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet August 3, 2007 Rapporter Share Skrevet August 3, 2007 her er en illustrasjon på hvor nr kan være http://www.cfiworld.com/everythingcarbs/antique/carb-id-num/holley.htm legg inn et bilde av den du ikke får identifisert Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig73CamaroZ28 Skrevet August 4, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 4, 2007 her er en illustrasjon på hvor nr kan være http://www.cfiworld.com/everythingcarbs/antique/carb-id-num/holley.htm legg inn et bilde av den du ikke får identifisert Ja skal se om jeg greier å få lagt inn bilde av den iløpet av dagen.. Men utifra ovenstående link med bilder ser det ut som det må være Model Nr 4150 eller 4160 jeg har. Det er de eneste som ligner i det hele tatt.. Begge gasserne jeg har ser forresten helt like ut utseendemessig. Jeg mener nr 4160 ligner aller mest, men er litt usikker.. Skal få rota meg i garasjen med kamera så fort jeg får tid.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig73CamaroZ28 Skrevet August 4, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 4, 2007 Her er den gasseren som står på motoren: Og her er den andre gasseren jeg har liggende: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig73CamaroZ28 Skrevet August 4, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 4, 2007 Og nå fant jeg en fin link til en database hvor man kan søke på forgasser nr på både Holley, Carter, Weber og hva det måtte være.. Så da mangler jeg bare de riktige tallene. Når jeg finner dem skal jeg putte dem på lottokupongen min.. ,p http://www.carburetion.com/index.htm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig73CamaroZ28 Skrevet August 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 6, 2007 En annen ting jeg lurer på.. På gasseren som står i Camaroen min er spjeldet låst fast i full åpning? Greit nok så stopper motoren tvert eller begynner å gå vondt med en gang jeg prøver å stenge det litt. Men er dette normalt på tomgang?? Jeg trodde dette spjeldet skulle styres av pådraget og stå bare litt åpent ved tomgang?! Er jeg på bærtur nå?? Har ikke så mye kjennskap til gassere generellt, men ser jo at mekanikken til dette spjeldet er kilt fast med hensikt.. Men det er ingen problemer med det altså, for motoren går helt fint over hele registeret og bruker egentlig ganske lite bensin i forhold til størrelsen. Det var bare et spørsmål av ren nysgjerrighet.. :happyhappy: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet August 6, 2007 Rapporter Share Skrevet August 6, 2007 Er chocke spjeldet det der, er butterfly'sa på undersiden av forgasseren som beveger seg ved gasspådrag Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig73CamaroZ28 Skrevet August 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 7, 2007 Er chocke spjeldet det der, er butterfly'sa på undersiden av forgasseren som beveger seg ved gasspådrag Ja selvsagt.. Dumme meg! :knock: Det visste jeg jo, har jo faktisk fiklet med choken på en Weber en gang for lenge siden.. Skjønner ikke selv hva jeg egentlig tenkte på nå. imstupid Men takker for svar, går og gjemmer meg.. :flushit: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg