kaffi Skrevet August 2, 2007 Rapporter Share Skrevet August 2, 2007 Var å så på en Saab 9000 som har dette. Hva er det bortsett fra at det erstatter tennpluggene. Har bare sett tennplugger på bensin biler jeg så er litt nysjerrig Hvordan er det oppbyggd og fungerer? Slitedeler? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RamstadTech Skrevet August 2, 2007 Rapporter Share Skrevet August 2, 2007 Er det en 9000 diesel det er snakk om og er du sikker på at det ikke skulle vert direct injection? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kaffi Skrevet August 2, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 2, 2007 Er 2.3 I bensin, Er faktisk litt usikker men fann noe på wikipedia men forsto ikke så mye om det, samt at jeg ikke kunne finne coil eller tennplugger i motorrommet, å ja den startet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gillern Skrevet August 2, 2007 Rapporter Share Skrevet August 2, 2007 hehe, direct ignition betyr at det er en coil til hver tennplugg uten ledninger. Coilene sitter montert i en kasett rett på tennpluggene midt på toppen (ser ut som et plast deksel (mener det er rødt på turbomotorer og svart uten turbo), derfor ser du ingen coil eller tennplugger i motorrommet. Siter 1998 940 GL 1992 740 SE(turbo) solgt 1991 740 GL solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet August 2, 2007 Rapporter Share Skrevet August 2, 2007 De fleste bensinbiler begynner vel å få dette i en eller annen form. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gillern Skrevet August 2, 2007 Rapporter Share Skrevet August 2, 2007 De fleste bensinbiler begynner vel å få dette i en eller annen form. jupp, stemmer det, men saab var ganske tidlig ute. Siter 1998 940 GL 1992 740 SE(turbo) solgt 1991 740 GL solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RamstadTech Skrevet August 3, 2007 Rapporter Share Skrevet August 3, 2007 Når det først er snakk om moderne tennteknikker må jeg berre legge til med noe litt utenom. En annen teknikk for å slippe fordeler, waste coil ignition som kjører gnisten gjennom to plugger av gangen var det faktisk Citroen som var først ute med på sin 2CV!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.