Gå til innhold

Sentrallås fra Biltema, hjelp til montering.

Ranger emnet

burnoutking

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har nettopp kjøpt meg et sentrallåssett fra Biltema (2 dører). Har et par spørsmål:

- Hvor skal jeg plassere "hjernen" hen? I førerdøren, i motorrommet, sikringsboksen?

- Hvor bør jeg hente strøm fra? Trekke opp ny kabel fra betteri?

Takker for svar. :)

..../.------------\...... OEM VW <3

.../.___________.\......

../( )========( )\.....

.|\______ ______/|....

.|_\_____ _____/_|....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjernen ville jeg ikke plasert i døren da det kan bli fuktig\vått, under dashen et sted er vel en flott plass

strøm kan du finne et sted hvor det er strøm selv me tenningen av eller ordne ny(med sikring)

95 Golf 3

94 Audi 80 competition, oppe å går med megasquirt

85 Volvo 740

88 Volvo 740 delebil

87 Volvo 240 Stv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror det er enklest å plassere hjernen oppunder dæsjbordet. Mer praktisk er det også med tanke på større sjanse for fuktskader i motorrommet, førerdøra åpner og smeller du igjen hele tia + alle ledningene til hele sentrallåsen må igjennom døra og inn i cupéen, da blir det vanskligere å trekke ledninger og større sjanse for at du må reparere senere.

Er helt greit å trekke opp egen ledning fra batteri, men husk å plssere sikringen så nære batteriet som mulig.

Vanligvis er det en krets for ekstrautstyr som cd-spiller og sånt,(ofte 10A sikring) her kan du sikkert ta strøm fra. går også ann å ta strøm fra b+ inn til tenningsbryteren.

Uansett hvor du tar strøm fra bør du montere en egen sikring, som sikkert følger med i pakka du har kjøpt.

skal du koble til andre ting som trekker mer strøm må man ta direkte fra batteri.

1998 940 GL

1992 740 SE(turbo) solgt

1991 740 GL solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett siste spørsmål: :p

Hvor bør jeg jorde dette? Tenkte å trekke kabler bak og jorde det der jeg har jordet forsterkerene mine (skrue i reservehjulsbrønnen), men har ikke lange nok kabler. Noen gode steder lenger fremme i bilen?

..../.------------\...... OEM VW <3

.../.___________.\......

../( )========( )\.....

.|\______ ______/|....

.|_\_____ _____/_|....

Lenke til kommentar
Del på andre sider