Gå til innhold

Skifte til xenon i kjørelysene

Ranger emnet

2fast4u86

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en A4 B5 97 mod.

Den ene pæra på venstre sidelys av kjørelysene har gått. Ettersom jeg i lang tid har hatt lyst på Xenon, tenkte jeg derfor å samtidig bytte ut kjørelysene til xenon.

Hvilke pærer trenger jeg da (spesifikt)?

Har hørt at 6000K er det beste?

Kan jeg få kjøpt de på Clas Ohlson?

Er det noen stor sak å bytte de ut med de gamle?

Die Audi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det må litt mer til enn bare pærene for å få bygget om til xenon. Du trenger ballaster, omformere og pærer + litt ledninger.

Kjøp et sett à la en av disse: http://dybvik-trading.no/category.asp?c=17 som passer til bilen din (jeg klarer aldri å huske om det er HB3, H7, H11 etc.).

MEN, det går an å få kjøpt xenon look pærer som ikke krever noe mer enn selve pærene. Vet at Thorsov selger sånne iallefall.

6000K er det som er penest og mest naturlig ja, nærmeste man kommer sollys :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6000k pærer er best lys av, jo mer kelvin jo mer farge og mindre effekt!!! det er H7 pærer du må ha! det du trenger er ballsater og pærer! kjøp ett sett h7, så følger alt med i esken!! litt modifisering på du regne med, men husk at det ikke er lovlig siden du ikke har helautomatisk nivåregulering

Nå: Audi 100 2,6 Quattro 93mod

X: Audi 80 2,0 Quattro 93mod

X: Honda Civic VTI 93mod

X: Audi a4 1,8 turbo quattro 97mod

X: Audi 90 2,3 20v quattro 89mod + masse anna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor får jeg kjøpt et slikt h7-sett billigst? Trenger det ganske snart. Men gjelder det kun for selve kjørelysene, eller de på siden av dem også?

hei:)

har et helt nytt H7 sett liggende du kan få kjøpe om du vil.

det gjelder kunn kjørelysene å ikke fjærnlysene, da må du ha 2 sett:)

- Vw Caddy 2006

+ Audi A3 1999 (solgt)

+ Audi A3 2004 (solgt)

+ Mazda 323F 1990 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ARGH , møkkaforum

Dersom du IKKE har facelift, altså de gamle lyktene,trenger du 2stk H4 pærer. en til hver lykt. http://www.dioder.no , har fine og bra pærer med 6k xenon look.

Hadde 2 stk H7 pærer i hver av i mine gamle lykter. Flyttet bare alt over da jeg byttet til facelift.. H4 har jo 2 glødetråder, en til nærlys og en til fjernlys.

Mitsubishi Pajero TDI 92'

Subaru Impreza WRX STI 04' *Solgt*

Toyota Landcruiser LJ70 86' 2.5 TD *Solgt*

Audi A4 95' 2,8 Quattro *solgt*

VW Vento 92' 1,8 CL *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider