Gå til innhold

Erfaringer / kjøpsråd 96 Audi RS2

Ranger emnet


EirikGT

Anbefalte innlegg

HEi.

Tittet litt på denne idag: http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1575844

 

Ser at frontruta holder på å bli hvit nedi venstre hjørne foran. Ellers så fant jeg svært lite å utsette på bilen..

 

 

Noen som har noe kjennskap til akkurat denne bilen ?

Noen som har linker til kjøpeguider eller "testdrives" av denne ?

Forsikring ble rimeligere enn forventet, ca 11tkr for full kasko for min del.. Det er vel ikke galt ?

Hvor får man kjøpt deler til disse ? slitedeler som bremser, klosser, foringer etc..

 

Jeg har egentlig ikke behov for såå mye power, bør jeg heller velge en S6 til tilsvarende pris ? Har ikke behov for mer enn varebil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel siden bilen er så unik og at det ikke er laget mer enn 306 eksemplarer er delene dyre.

 

Vet et eksempel, en kompis som jobber som mekaniker på vår lokale VW & Audi forhandler hadde inne en RS2 som skulle bytte klosser og skiver bak og prisen på dette ble 30.000,-

/ Audi 90 2.3E Quattro \

 

Quattro + Diff. Sperre bak + Finnmarks Vinterføre.. Trenger jeg å si noe mer? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, kjenner ikke til bilene i detalj. Har vært "testpilot" i 8-10 stk S4 og S6.. Automat og manuell kasse..230-310hk.

En ting er jo 315hk, men du får akkurat det samme i en S6 med en ny turbo og eksosanlegg. Den kjennes vistnok ikke like sprek da. For kicket fra 3-3500rpm skal være rått i RS2'n..

Vil heller ha en godt vedlikeholdt bil enn en raukjørt en.

En kompis sa at jeg, med min litt småtrege kjørestil ikke har bruk for noen RS2, ikke S4-6 heller.

Der er jeg enig, men det betyr ikke at jeg ikke har lyst på en slik bil.. Derfor snuser jeg litt på ideen, når det først dukker opp en bil rett bori gata..

Er jo litt galskap å bruke 200k på en 12 år gammel bil også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, kjenner ikke til bilene i detalj. Har vært "testpilot" i 8-10 stk S4 og S6.. Automat og manuell kasse..230-310hk.

En ting er jo 315hk, men du får akkurat det samme i en S6 med en ny turbo og eksosanlegg. Den kjennes vistnok ikke like sprek da. For kicket fra 3-3500rpm skal være rått i RS2'n..

Vil heller ha en godt vedlikeholdt bil enn en raukjørt en.

En kompis sa at jeg, med min litt småtrege kjørestil ikke har bruk for noen RS2, ikke S4-6 heller.

Der er jeg enig, men det betyr ikke at jeg ikke har lyst på en slik bil.. Derfor snuser jeg litt på ideen, når det først dukker opp en bil rett bori gata..

Er jo litt galskap å bruke 200k på en 12 år gammel bil også..

 

Men med en Chip får du jo 370-380HK i rs2, det kan du bare glemme med kun turbo. Om du skal bytte turbo på S6en må du i tillegg ha ny eksos, manifold, clutch, dyser, chip og sikkert noe mer småknask..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår